System skrojony na miarę

System kdpw_stream jest oryginalnym projektem KDPW. Mogliśmy wprawdzie zakupić system, który już działa na jakimś europejskim rynku, ale wymagałby on bardzo dużych zmian, także w systemach informatycznych naszych klientów, a te chcieliśmy minimalizować.

Jak poradził sobie Pan z problemami komunikacyjnymi? Przecież często trudno się porozumieć w obrębie jednej instytucji.

- Uruchomiliśmy bardzo szerokie kanały komunikacji, spotykaliśmy się z naszymi partnerami co dwa, trzy tygodnie. Organizowaliśmy szkolenia, warsztaty. Uruchomiliśmy specjalną stronę internetową, działającą zresztą do dziś, gdzie zamieszczaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Wykorzystywaliśmy komunikację elektroniczną, e-maile były segregowane na stronie według grup klientów. Wytypowaliśmy specjalne osoby do kontaktów z partnerami. Chcieliśmy, by byli oni jak najlepiej obsłużeni, by nie mieli poczucia, że chcemy im coś narzucić. Zdawałem sobie sprawę, że relacje z partnerami są kluczowe dla realizacji tego projektu, więc bardzo staraliśmy się zdobyć ich zaufanie.

Uruchomiliśmy bardzo szerokie kanały komunikacji z naszymi partnerami. Spotykaliśmy się co dwa, trzy tygodnie, organizowaliśmy szkolenia, wytypowaliśmy specjalne osoby do kontaktów roboczych, uruchomiliśmy specjalną stronę internetową. Chcieliśmy, by byli oni jak najlepiej obsłużeni, by nie mieli poczucia, że coś chcemy im narzucić.

Łatwo było zdobyć to zaufanie?

- Łatwo nie było, zwłaszcza na początku. No bo cóż, na początku są koszty, dużo pracy, a efekty wydają się odległe i niepewne. Najpierw trzeba było przekonać uczestników rynku do współpracy, by zechcieli, by zaplanowali inwestycje, a potem, by byli lojalni wobec siebie, by działali w jednym rytmie. Przecież te podmioty konkurują między sobą na rynku. Każdy stara się wprowadzić jakąś nowość, by przyciągnąć klientów. Indywidualne projekty biznesowe konkurują z projektem instytucji centralnej, jaką jest KDPW. Chcieliśmy tego uniknąć, dlatego bardzo wcześnie przekazaliśmy naszym partnerom wszystkie założenia projektu, by mieli czas na przygotowanie się, na umiejscowienie tej inwestycji w planach, a potem mobilizowaliśmy ich do działania.

CIO kompletny

Jury Konkursu CIO Roku 2009 wybrało do grona finalistów menedżera, który posiadł praktycznie wszystkie cechy dobrego CIO. Architekt rozwiązań technicznych, kreator rozwoju firmy, doskonały mediator, skuteczny negocjator, lider i organizator w jednej osobie. Człowiek, który ponad wszelką wątpliwość jest współtwórcą sukcesu swojej organizacji.

Przedstawiony do konkursu projekt to nie tylko przykład inżynierskiej skuteczności wielkiego zespołu ludzi, ale przede wszystkim ogromne dzieło organizacyjne, a nawet wkład w rozwój kraju.

To projekt, który zmienił procesy organizacji, dokonując rzeczy wcześniej niemożliwych. Stworzył nowe perspektywy rozwoju, zmienił reguły gry, wprowadzając organizację do grona światowych liderów swojej branży.

Przeprowadzenie tego dzieła wymagało ogromnej liczby decyzji, rozwiązania problemów technicznych, informacyjnych, kooperacyjnych, a nawet politycznych, bo projekt wymagał synchronizacji zmian prawnych z postępem działań technicznych.

Leszek Maśniak, Executive Partner firmy Gartner, członek jury tegorocznej edycji konkursu


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy