Wizerunek dobrego działu

W jaki sposób sprawdzić, jak postrzegają nas inne działy?

W dużej organizacji można robić ankiety dotyczące postrzegania działu albo badanie satysfakcji ze współpracy z nim. Ale najsensowniej byłoby swobodnie porozmawiać z osobami z różnych działów, które wiedzą, jaka jest opinia o nas ich współpracowników.

W jaki sposób pokazać zarządowi, że nasz dział powinien uczestniczyć w tworzeniu strategii firmy i nie jest tylko centrum kosztów?

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Jeśli celem marketingowym jest uświadomienie decydenta o naszej wartości, to nie powinniśmy zaczynać rozmowy od siebie i od swoich zalet, tylko przejść na stronę rozmówcy/klienta i mówić o jego potrzebach, nadziejach, obawach. Nadzieja i obawa zarządu to na ogół: więcej sprzedawać, obniżyć koszty i mieć zadowolonych klientów. Jeśli tak zaczniemy rozmowę i będziemy w stanie stworzyć ciąg logiczny, pokazać, że CIO może być inicjatorem działań, które przyciągną klientów, poprawią sprzedaż, efektywność operacyjną firmy, jest to świetny początek rozmowy.

Gdy zdobyliśmy już uwagę rozmówcy, powinniśmy podjąć konkretne działanie. Jeżeli mamy pomysł na rozwiązania, albo projekt, którym możemy zainteresować zarząd, najlepiej jest przynieść albo już wstępnie działające rozwiązanie, albo prototyp tego rozwiązania. Chodzi o to, aby rozmówca miał przed sobą konkrety.

Powinniśmy przenieść rozmowę w obszar, który jest atrakcyjny dla zarządu - np. obniżenie kosztów. Pokażmy w skrócie wizję, jak można jakiś problem rozwiązać. Jeśli będziemy inicjatorem nowego projektu, to znajdziemy się w roli jego koordynatora.


TOP 200