Wizerunek dobrego działu

W jaki sposób rozmawiać z własnym zespołem, aby docenił, że budowanie wizerunku jest ważne?

Wchodzimy tu w temat kultury pracy, kultury organizacyjnej. Jeśli chcemy zrobić coś, co wymaga interakcji z ludźmi, to spotykamy się w neutralnej przestrzeni. Umawiamy się, że jesteśmy po to, żeby rozwiązać problem, będziemy stosowali zasady brain storming. Zaczynamy rozmawiać i współpracować z innymi działami. Ludzie z działu IT powinni zacząć o sobie myśleć jako o pracownikach grupy zadaniowej.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Czy wizerunek zależy bardziej od tego, co mówimy i jak mówimy, czy może od tego, co nam się udało dokonać?

Nie można zaczynać od komunikacji marketingowej. Wizerunek kształtujemy przez słowa i przez czyny. Dużo bardziej wartościowy jest wizerunek stworzony na podstawie udanego wspólnego projektu czy częstych dobrych kontaktów, niż wizerunek na podstawie narzuconego wyobrażenia o danym dziale. Komunikacja jest ważna, ale chodzi o to, żeby oparta była na udanej współpracy i projektach zakończonych sukcesem.

Jak rozplanować proces kształtowania wizerunku?

Zaczynamy od audytu obecnej sytuacji: gdzie jesteśmy, dlaczego tam jesteśmy, czy ludzie w firmie wiedzą o naszym istnieniu, a jeśli tak, to czy wiedzą po co, jakiego typu współpracę można z nami nawiązać? Staramy się zrozumieć, czemu jesteśmy postrzegani akurat w taki sposób. W dziale IT jest dużo praktycznych pomysłów na różne usprawnienia, ale ponieważ ten dział mówi w swoim języku, to trudno jest mu się porozumieć np. z działem marketingu. A przecież często pomysły na innowacje wychodzą właśnie z działu IT.

Potem zastanawiamy się, gdzie możemy być, jakie miejsce chcemy zająć w świadomości naszych odbiorców.

Musimy określić grupę docelową. Zastanawiamy się, jakie korzyści, wartość możemy dostarczyć odbiorcom. We współpracy z innymi działami staramy się określić inicjatywy, które doprowadzą do osiągnięcia naszego wizerunkowego celu.


TOP 200