Uwaga! BRM zmienia podejście biznesu do IT

Business Relationship Management (BRM) wpisuje się w nowoczesne pojmowanie roli CIO i IT. Znaczenie BRM dla ewolucji IT określa się jako strategiczne i kluczowe.

Uwaga! BRM zmienia podejście biznesu do IT

Kiedy w ING Banku Śląskim zdecydowano o przejściu grupy klientów z segmentu detalicznego do korporacyjnego, wiadomo było, że przed działem IT i pionem bankowości korporacyjnej żmudna, trudna praca. Niezależnie od komplikacji zmian procesowych i aplikacji, praca na styku biznesu i IT wymaga porozumienia stron reprezentujących tradycyjnie odrębne światy pod względem interesów, postrzegania i działania. W normalnych warunkach projekt zatrzymujący się co chwila na wybojach współpracy IT-biznes byłby obarczony sporym ryzykiem. Wprowadzenie pomiędzy dwa światy Ewy Hadasz, Account Manager Pionu Bankowości Korporacyjnej i Klientów Strategicznych, ING Bank Śląski, znacznie przyczyniło się do spacyfikowania tych obaw. Zadziałała koncepcja BRM - Business Relationship Management. "Wszystkie trudności komunikacyjne i punkty sporne trafiały pod moją pieczę i były na bieżąco rozstrzygane. Projekt zakończyliśmy o czasie, dodatkowo dobrze zmotywowani na przyszłość do współpracy w nowym modelu" - twierdzi Ewa Hadasz. W ciągu trzech lat obecności Account Managerów liczba eskalacji problemów w projektach na styku IT-biznes w ING spadła o kilkadziesiąt procent. Ankieta wśród użytkowników przyniosła

100-proc. wynik pozytywny. "Początkowo były wątpliwości, czy nie zdublujemy istniejących organizacji. Ale przekonaliśmy wszystkich do nowego modelu" - mówi z zadowoleniem Mariusz Bondarczuk, CIO w ING Banku Śląskim.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Znajomy z IT

W 2011 roku w ING Banku Śląskim powołano czterech Account Managerów dla czterech pionów biznesowych: bankowości detalicznej, korporacyjnej i klientów strategicznych, rynków finansowych i obszarów wsparcia. "Bardzo nam zależało, aby to była nieliczna, skoncentrowana na zadaniach grupa. Wybraliśmy do tej roli osoby o wysokim autorytecie, doświadczeniu i umiejętnościach nawiązywania relacji, przekonywania i zdolnościach negocjacyjnych" - wyjaśnia Mariusz Bondarczuk. O swoim przygotowaniu do nowej roli mówi Ewa Hadasz: "Wywodzę się z IT, ale pracuję dłuższy czas z biznesem i zdążyłam dobrze poznać ludzi i sposób działania. Udało się nam wspólnie odnieść kilka sukcesów, dałam się poznać od dobrej strony, zyskałam zaufanie".

Account Manager w ING ma za zadanie panować nad całością procesu, bez wchodzenia w zbytnie szczegóły. "Widzi zależności, przewiduje konsekwencje, a w razie potrzeby wie, gdzie uzyskać informację o konsekwencjach takich czy innych decyzji. To jej zadanie: mieć ogląd całej sytuacji, nie tylko detaliczny" - mówi Mariusz Bondarczuk.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200