Post-integracja w Grupie LUX MED

Drugim ważnym obszarem platformy internetowej w Grupie LUX MED są rozwiązania i narzędzia do współpracy z podwykonawcami usług medycznych - B2B w zakresie obsługi pacjenta. "Współpracujemy z siecią zewnętrznych partnerów złożoną z kilkuset placówek. Oferujemy im dwa rozwiązania: z aplikacji bardziej kompleksowej, która daje m.in. funkcje kontroli uprawnień pacjenta, ewidencję świadczeń oraz automatyzację rozliczeń, korzysta obecnie około dwustu firm. Drugi moduł to narzędzie webowe dla klientów ad hoc, którzy mają na podstawie wydanego u nas skierowania skorzystać z placówek partnerskich - to rozwiązanie pozwala na eliminację skierowań papierowych i jest używane przez kilkudziesięciu partnerów" - dodaje Tomasz Chudzik.

Równolegle do zadań o charakterze postintegracyjnym trwa digitalizacja procesów w firmie. Ważnym wydarzeniem było wprowadzenie podpisu elektronicznego do autoryzacji dokumentacji medycznej. "Lekarze używają podpisów kwalifikowanych ze znacznikiem czasu. Większość dokumentacji powstaje już tylko w wersji elektronicznej. Wyraźnie wzrosło bezpieczeństwo danych medycznych, spadają koszty archiwizacji" - mówi Michał Grams.

Zobacz również:

  • Instagram i Facebook wezmą wkrótce rozwód

Kreatywność mile widziana

Andrzej Osuch
Od maja 2011 r. CIO Grupy LUX MED. Jest CIO i lekarzem. Ukończył Akademię Medyczną w Warszawie. Pracował jako wykładowca i praktyk. W 2000 r. wkroczył na ścieżkę CIO, rozpoczynając pracę w charakterze szefa IT w spółce Medycyna Rodzinna. Od czasów fuzji sprawował różne funkcje menedżerskie w obszarze IT w Grupie LUX MED.

Tomasz Chudzik
Od stycznia 2011 r. dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych w Grupie LUX MED. W latach 2004-2008 w firmie Cemex, m.in. jako szef IT w regionie. Absolwent Instytutu Matematyki, Mechaniki i Technologii Informacyjnych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył także zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej.

Michał Grams
Od sierpnia 2009 r. dyrektor Biura Projektów Grupy LUX MED. Wcześniej przez ponad dwa lata był kierownikiem wdrożeń w firmie Xerox, a także przez ponad 4 lata kierownikiem projektu w TP. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie, kierunek: informatyka.

Grupa LUX MED zawsze stawiała na elastyczność oferty. Sprzedawcy muszą dostosować produkt medyczny do wymagań klienta. "IT ma w tym obszarze wyzwanie z kategorii ambitnych: wymagania elastyczności modelu produktu są zawsze trudne do zrealizowania i niosą ze sobą zagrożenia przy projektowaniu baz danych. Jednak jak dotąd, opracowany przez nas model dobrze sprawdza się w praktyce i jest standardem dla naszych głównych systemów" - twierdzi Andrzej Osuch. Obecnie biznes w Grupie LUX MED nie jest w żaden sposób ograniczony w swoich pomysłach komponowania produktów. Firma oferuje ich kilkadziesiąt, w tym sezonowe, okazyjne, m.in.: zestawy usług: "Zdrowa mama", "Zdrowy tata, "Błyskawiczny przegląd szpitalny", a także ‘pakiet kontynuacja’, dla pacjentów, którzy utracili uprawnienia abonamentu u poprzedniego pracodawcy. Technologicznie jesteśmy gotowi na zestawienie i obsłużenie dowolnej liczby i rodzaju produktów" - zapewnia Tomasz Chudzik.

Równolegle z procesem przenoszenia kontaktu z klientem do Internetu Grupa LUX MED stawia na pogłębienie relacji. Stąd zaangażowanie w rozwój platformy CRM. "Rozpoczęliśmy od stworzenia podstaw kartoteki klienta i budowy kanału komunikacji B2B. Jesienią rozpoczynamy pilotażowe wdrożenie portalu klienta, który początkowo zautomatyzuje podstawowe procesy - m.in. zarządzanie listą beneficjentów, obsługę medycyny pracy, CMS informacyjny. Rozbudowa tej platformy o kolejne usługi uzyskała priorytet wśród naszych projektów" - mówi Michał Grams.

Osobnym wielkim zadaniem IT jest metaprojekt billingowy. Przynieść ma całkowicie nowe podejście do rozliczeń i raportowania. W wyniku fuzji nastąpiła migracja do centralnej bazy profili klientów z poszczególnych integrowanych spółek, gdzie funkcjonowały różne modele produktów. Wdrożenie nowego rozwiązania billingowego poprzedza więc finalizowana właśnie standaryzacja definicji produktów w głównym systemie medycznym. Właściwy projekt rozpoczyna się od standaryzacji i rozwinięcia modeli produktów, szczególnie parametrów rozliczeniowych. "Spółki, które weszły do Grupy z modelami produktów o różnym stopniu szczegółowości, zaczęły odczuwać korzyści z zastosowania rozszerzonych elementów modelu standardowego praktycznie bezpośrednio po integracji systemów" - mówi Michał Grams. Koncepcja rozwoju zakłada, że możliwe będzie dynamiczne tworzenie złożonych produktów na bazie wystandaryzowanych elementów dostępnych i rozwijanych we wspólnym repozytorium. "Stworzyliśmy nowe kategorie składowych produktu, założyliśmy pełną elastyczność w ich komponowaniu oraz automatyczne odniesienie do mechanizmów rozliczeniowych i cenników. Nowe komponenty umożliwią również definiowanie wewnętrznych reguł biznesowych, w razie potrzeby nawet bardzo rozbudowanych. Nowy model przeszedł już akceptację biznesową, teraz projektujemy jego implementację w systemach" - twierdzi Andrzej Osuch.

W dalszej kolejności wdrażany będzie proces automatyzacji naliczania przychodów, automatyzacja fakturowania oraz wsparcie logistyki dokumentów rozliczeniowych.


TOP 200