Cel i marzenie

Cel i marzenie
Artur Kurcweil, dyrektor Biura Wsparcia i Operacji IT

Zarządzanie operacjami i wsparciem IT w Grupie PZU jest kluczowym elementem realizacji strategii w zakresie utrzymania optymalnej efektywności kosztowej. Tylko zarządzając operacjami w sposób skonsolidowany i jednolity, jesteśmy w stanie osiągać efekty synergii działania na poziomie wszystkich spółek Grupy PZU.

CIO:Czym przejawia się koncepcja PZU 2.0 w BWiO?

Strategia Grupy PZU na lata 2012-2014 skupia się wokół filozofii nowoczesnej firmy ubezpieczeniowej - PZU 2.0. Oznacza nową wizję rozwoju - dzięki silnemu zorientowaniu na klienta i wysokiej efektywności operacyjnej ma stać się największą i najbardziej rentowną firmą ubezpieczeniową w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT
  • CIO "bumerangi": liderzy IT awansują, powracając
  • 6 znaków ostrzegawczych, na które CIO powinni zwrócić uwagę w 2024 roku

BOI w ramach Pionu IT ma kluczowy wpływ na realizację strategii PZU dotyczącej efektywności operacyjnej i kosztowej. Każda awaria systemów oznacza, że w tym czasie PZU nie mogło w pełni wykorzystać swojego potencjału, tak więc głównym celem BOI jest zapewnienie wsparcia pracownikom grupy oraz zmniejszenie do minimum awarii, przestojów i spowolnień systemów wspierających funkcjonowanie firmy.

Dlatego też słuchamy aktywnie naszego wewnętrznego klienta, czyli biznesu, zbieramy jego potrzeby dotyczące wydajności i dostępności, negocjujemy wspólnie wypracowanie optymalnych kosztowo rozwiązań i zobowiązujemy się do tego w ramach umów SLA. Następnie dostosowujemy systemy informatyczne i sposób ich obsługi, tak aby dostarczyć to, co obiecane w ramach umów: o czasie, o określonych ściśle parametrach i w oczekiwanej jakości. Potem tylko pozostaje konsekwentnie i regularnie mierzyć, raportować, wyciągać wnioski, ciągle usprawniać… i tak przez następnych 200 lat.

CIO:Jakich zmian trzeba dokonać, aby dojść do tego modelu?

Zmiany w BOI są potrzebne głównie

w 3 obszarach:

1. Musimy prowadzić otwarty dialog z biznesem, nie tylko aktywnie słuchać, ale również starać się zrozumieć jego potrzeby biznesowe, informować o zagrożeniach, Dzięki temu dostarczane rozwiązania będą optymalne kosztowo vs wydajnościowo.

2. Konsekwentne realizować mierzalne cele wynikające ze strategii PZU IT 2.0. Liczy się nie tylko sam wynik, ale również sposób, w jaki dochodzimy do rezultatów, jaką kulturę organizacyjną wspieramy osobiście swoją postawą, jak współpracujemy w zespołach IT oraz z biznesem. W długofalowych projektach, a do takich można zaliczyć realizację strategii PZU 2.0, dobra i efektywna współpraca przynosi znakomite rezultaty.

3. Zmieniać nastawienie wszystkich pracowników BOI na klientocentryczność bez względu na to, czy klientem dostarczanych przez IT usług jest nasza koleżanka/ kolega pracujący biurko obok, z innego działu, z biznesu, czy też klient lub partner zewnętrzny.

CIO:Z którymi obszarami w IT i całej firmie BWiO współpracuje najintensywniej w związku z transformacją?

Praktycznie każdy z projektów transformacyjnych realizowanych przez BOI dotyka całego Pionu Technologii, a w wielu przypadkach również biznesu. Największa interakcja następuje z BRI i Zespołem Architektury, ponieważ każda poważna zmiana wymaga wykonania analiz i dokładnego zaplanowania z uwzględnieniem możliwych rodzajów ryzyka. Kluczową rolę przy ocenie i przygotowywaniu planów mitygacji zidentyfikowanych kategorii ryzyka odgrywa OBI. Jeżeli transformacja dotyka sposobu świadczenia usług lub zmian kontraktowych, w koordynowaniu tych działań niezbędna jest rola BSI.


TOP 200