BLOG dźwignią interesu

Obniżenie kosztów

Gdy klient - zamiast angażować zasoby organizacji, takie jak pracownik call center czy przedstawiciel handlowy - korzysta z kanału komunikacji elektronicznej, obniżają się koszty funkcjonowania firmy. Dobra obsługa klienta za pomocą bloga zależy od właściwego doboru informacji, a następnie umiejętnego ich publikowania w sieci, tak aby każdy kolejny klient mający podobne problemy mógł je szybko rozwiązać, opierając się na wcześniejszych doświadczeniach innych nabywców. Obniżenie kosztów można zauważyć również w przypadku blogów o charakterze wewnątrzorganizacyjnym, co zostanie zaprezentowane na przykładzie bloga wewnętrznego firmy Ideo w trzecim rozdziale książki.

Wizerunek

Korzyści o charakterze wizerunkowym są najszybciej zauważalne. Wiąże się to z efektem nowości, ponieważ biznesowe wykorzystanie blogów w przedsiębiorstwach nie jest jeszcze mocno spopularyzowane. Potencjał wizerunkowy bloga wynika z ogromnych możliwości kształtowania poglądów i kreowania liderów opinii - nietuzinkowych postaci, które firmując nazwiskiem i twarzą daną witrynę, tak naprawdę promują jednocześnie organizację, dla której działają. Korzyść wizerunkowa wynika również z właściwego wykorzystania podstawowej własności bloga, czyli otwartości i partnerskiej, dwukierunkowej komunikacji. Otwartość na kontakt, a zarazem partnerskie traktowanie klientów przynosi wzrost satysfakcji nie tylko odbiorców, ale także wszystkich innych osób, które przyglądając się rozwojowi dialogu, wyrabiają sobie opinię o przedsiębiorstwie<sup>29</sup>.

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

<sup>25</sup> Wyniki badań eMarketer 2006http://www.emarketer.com

<sup>26</sup> Więcej na temat zjawiska word-of-mouth m.in. w: D. Banks, K. Daus, "Customer Community: Unleashing the Power of Your Customer Base", Jossey-Bass, San Francisco 2002.

<sup>27</sup>http://weblogs.macromedia.com/mxna/ (dostęp 21.01.2007)

<sup>28</sup>http://fyi.gmblogs.com/ (dostęp 21.01.2007) Korzyści z wykorzystania bloga do celów biznesowych ZiM Blogi.indb 47 2007-11-28 15: 35: 20

<sup>29</sup> R. Scoble, S. Israel, "Naked Conversations: How Blogs Are the Way Businesses Talk with Consumers", Wiley, New York 2006, s. 169-180.


TOP 200