Agenda CIO 2018

Najważniejsze wyzwania polskich CIO

Agenda CIO 2018 to program działania Klubu CIO i program dla CIO Magazynu Dyrektorów IT.

Spotkanie Klubu CIO w Warszawie - listopad 2018

14 listopada 2018, Warszawa

Cyberbezpieczeństwo  - zabezpieczenie środowisk IT przybiera charakter strategiczny a cyberbezpieczeństwo z chmury jest  tego przykładem szczególnym.  

Gala CIO Roku to święto środowiska polskich CIO – ogłoszenie werdyktu 16. edycji najważniejszego konkursu dla szefów IT polskich firm. Grono 120 CIO i CXO czołowych firm fetować będzie wybór CIO Roku 2018 i laureatów Diamentu CIO. Wieczorne, eleganckie spotkanie gromadzi doborowe grono CIO. W programie także doroczna debata oksfordzka: CIO vs twórcy i dostawcy technologii oraz wybór Agendy CIO 2019, która będzie programem działania Klubu w nadchodzącym roku. Nad Galą i Konkursem CIO patronat objęło Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

18 października 2018, Warszawa
Spotkanie zakończone

Powszechne eID - tożsamość elektroniczna  w obszarze biznesowym - perspektywy, szanse, wyzwania. Efektywne i bezpieczne zarządzanie tożsamością w konwergentnym świecie cyfrowym. 

11 października 2018, Gdynia
Spotkanie zakończone

Temat spotkania, Pogranicze przyszłości. AI i RPA (Robotic Process Automation), jest, jak sam zauważył jego autor, Piotr Słomianny z MPWiK we Wrocławiu (Diament CIO 2017), wyzwaniem. I w pewnym sensie, otwarciem dyskusji. Czy robotyzacja to zaawansowana automatyzacja procesów, czy jest możliwa bez sztucznej inteligencji? Jakie niesie wyzwania, szanse i ryzyko? Najlepszy wstęp do tej dyskusji da wystąpienie Grażyny Musiatowicz-Podbiał, także laureatki ostatniego konkursu CIO Roku (Diament CIO 2017), która opowie w jaki sposób jej dokonania w Nest Banku otwierają pole do wprowadzania rozwiązań należących właśnie do kategorii gorących, pionierskich trendów. 

13 września 2018, Warszawa
Spotkanie zakończone

AI i RPA (Robotic Process Automation).  Czy robotyzacja to zaawansowana automatyzacja procesów? Czy RPA jest możliwe bez AI? 

21 czerwca 2018, Warszawa
Spotkanie zakończone

"Failure-as-a-service"  - szybkie prototypowanie i wizualizacja stają się podstawowymi narzędziami cięcia kosztów i czasu weryfikacji pomysłów. Ich dostarczenie może być dużym wyzwaniem dla CIO. 

18 kwietnia 2018, Warszawa
Spotkanie zakończone

Kierunki zbierania danych oraz analizy Big Data.  Między potrzebą i legalną działalnością a ingerencją w wolność osobistą. 

12 kwietnia 2018, Warszawa
Spotkanie zakończone

Dokonania MPWiK w zakresie cyfryzacji były w wielu miejscach honorowane, m.in. tytułem Lider Informatyki.  Mamy do czynienia z bezprecedensowym przykładem umiejętnego odnalezienia się firmy "nudnego" biznesu w dobie cyfrowej. Sławne SmartFlow to owoc współpracy z naukowcami z Politechniki Wrocławskiej ale także z centralą Microsoftu w Redmond. To także kapitalny pomysł dla całej branży. Jest pomysł na jego upowszechnienie, są kolejne pomysły na rozwój i dalszą cyfryzację MPWiK. 

15 marca 2018, Warszawa
Spotkanie zakończone

Gartner prognozuje, że sztuczna inteligencji zacznie się łączyć z internetem rzeczy. Internet rzeczy to koncepcja, wedle której otaczające nas urządzenia (m.in. sprzęt AGD, RTV, oświetlenie, samochody) mogą pośrednio albo bezpośrednio gromadzić, przetwarzać lub wymieniać dane za pośrednictwem sieci komputerowej. Technologia ta wejdzie prawdopodobnie na kolejny szczebel rozwoju.Należy bowiem spodziewać się, że urządzenia zaczną samodzielnie komunikować się między sobą i pomagać w podejmowaniu decyzji. Należy zastanowić się nad korzyściami wynikającymi z  wykorzystania nowych możliwości, ale też nad zagrożeniami kryjącymi się w nowych funkcjonalnościach.Zapraszamy do dyskusji w Klubie CIO!

28 lutego 2018, Warszawa
Spotkanie zakończone

Customer Experience. Cel główny transformacji cyfrowej  Być może najciekawszą perspektywę na cyfrową transformację reprezentują CMO, którzy za cel wszystkich zmian, wszystkich transformacji biznesu obierają Customer Experience.  Ze strony CIO, mocno zaangażowanych w procesy biznesowe przychodzi propozycja, aby cyfryzacja służyła w takim razie także uspójnieniu i uwspólnieniu podejścia proklienckiego – rozszerzenia go na klientów wewnętrznych. Czy cyfryzacja może być wspólną platformą do definiowania i traktowania klientów wewnętrznych i zewnętrznych według jednego punktu odniesienia – efektów budowy jego pozytywnego doświadczenia z interakcji.   Temat, który znalazł się w Agendzie CIO 2018 z rekomendacji Michała Paprockiego, CIO Roku 2017, obiecuje dużo świeżej i inspirującej dyskusji. 

1 lutego 2018, Warszawa
Spotkanie zakończone

Michał Paprocki, CIO Roku 2017, zwyciężył w konkursie CIO Roku 2017 przedstawiając porywającą historię zmiany modelu działania i kierunku rozwoju ING Services Polska.   Licząca ponad 800 pracowników spółka świadczy usługi dla globalnej grupy ING. Jeszcze dwa lata temu możnaby nazwać ją liderem efektywności wśród „zwykłych” centrów usług. „Stworzyliśmy centrum usług wspólnych o doskonałych parametrach” – mówi Michał Paprocki. Ale jego zdaniem kontynuowanie ekstensywnego wzrostu, typowego dla polskiej branży ABSL, byłoby błędem. Oznaczałoby wpadniecie w pułapkę średniego rozwoju.