W poszukiwaniu najlepszego pracownika

4. Indywidualizacja procesu rozwojowego

Joanna Domaradzka, dyrektor zarządzający:

Programy rozwoju talentów muszą być zindywidualizowane, by przyniosły zamierzony skutek. Ich wdrażanie musi odbywać się poprzez spersonalizowany proces rozwojowy. Nie stosuje się już systemów, w których wszyscy uczą się wszystkiego.

5. Digitalizacja szkoleń: rosnąca popularność e-learningu, webinariów (internetowe seminaria) oraz klas wirtualnych

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

Marek Hyla, dyrektor zarządzający Centrum Technologii i Innowacji:

Przy dużej liczbie pracowników rozwiązania technologiczne są tańsze niż szkolenia tradycyjne. Digitalizacja jest też odpowiedzią na potrzeby nowej generacji, nazywanej Y lub 2.0. Wraz z tym pokoleniem pojawiły się nowe oczekiwania, sposoby czy styl uczenia się.

6. Przekazanie pracownikom odpowiedzialności za proces ich kształcenia

Andrzej Twarowski, dyrektor zarządzający:

Obserwujemy istotne przeformułowanie tego, w jaki sposób się uczymy i jak zdobywamy nowe umiejętności. Pracodawca stwarza możliwości do dalszego rozwoju, ale to pracownik powinien podjąć decyzję, jakiej wiedzy potrzebuje i które umiejętności chce rozwijać.

7. Wzajemna wymiana wiedzy między wszystkimi pracownikami jako forma podnoszenia kompetencji

Marek Hyla:

Sposób funkcjonowania i patrzenia na świat nowych generacji wymusza zmiany w sposobach uczenia się. Momenty edukacyjne bywają krótkie, podporządkowane potrzebie chwili i wspierane przez multum różnorodnych metod, narzędzi i form komunikacji oraz przekazu treści.

8. Wzrost znaczenia rozwoju menedżerów i liderów

Łada Drozda, trenerka / konsultantka / coach:

Wzrasta rola menedżerów w procesie uczenia i rozwoju. Nigdy wcześniej bezpośredni przełożony nie miał tak dużego udziału w procesie rozwoju pracowników. Menedżer musi stać się coachem, który dba, aby proces szkoleniowy podwładnego był jak najbardziej efektywny.

9. Interaktywność procesu kształcenia dzięki wykorzystaniu gier i symulacji biznesowych

Piotr Gryko, szef Centrum Kompetencji Strategie:

Gry symulacyjne są zgodne z naturalnym sposobem uczenia się. Dają możliwość realistycznego zespołowego działania. Uczestnicy poznają sposób funkcjonowania organizacji, zaczynają rozumieć, jak ich decyzje i działanie przekładają się na rezultat całej organizacji.

10. Wzmocnienie roli menedżerów w rozwoju pracowników

Dariusz Chełmiński, szef Centrum Kompetencji Przywództwo i Zarządzanie:

Zwiększają się nakłady na rozwój umiejętności menedżerów. W latach rozwoju nie mieli okazji nauczyć się radzenia sobie w sytuacjach spowolnienia gospodarczego, frustracji wśród pracowników spowodowanej koniecznością przeprowadzenia bolesnych zmian w firmie.


TOP 200