System skrojony na miarę

W jaki sposób?

- Rozmawialiśmy na różnych szczeblach - i tych najwyższych, zarządczych, i na szczeblach wykonawczych. Uruchomiliśmy kontakty robocze, organizowaliśmy spotkania plenarne i kolejno omawialiśmy wszystkie punkty wdrożenia. Rozwinęliśmy system wymiany informacji. Reagowaliśmy na wszelkie sygnały, by nasi partnerzy mieli poczucie, że ich szanujemy i gotowi jesteśmy wspierać. Wprowadziliśmy też miesięczne raportowanie. Informacje te publikowaliśmy na stronach internetowych. Przygotowanie do sierpniowego wdrożenia stało się dla wszystkich, dla nas także, sprawą ambicjonalną. W lipcu miałem już wewnętrzne przekonanie, że wszyscy zdążą i nie będzie trzeba uruchamiać procedury awaryjnej.

Jest Pan nie tylko dobrym informatykiem, ale też dobrym psychologiem. Gdzie Pan się nauczył skutecznego oddziaływania na ludzi?

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

- Pracowałem jako informatyk programista w wojsku i mam doświadczenie w kontaktach z trudnymi partnerami. To są ludzie, którzy stawiają wszystkim wysokie wymagania. Trudno im zaimponować. Klucz leży w odpowiednim ich traktowaniu. Trzeba być otwartym na ich argumenty, okazywać szacunek, ale nie uległość. Starać się budować relacje partnerskie. Pokazać, że mamy wspólny problem do rozwiązania i skłonić do współpracy.

Dziękuję za rozmowę.


TOP 200