Czas na uniwersytecki BI

Bussines Intelligence na uczelni wyższej?

Uczelnie muszą sięgać do danych historycznych przy podejmowaniu decyzji o rozwoju uczelni. Do informacji, które potwierdzą zasadność finansowania projektu, budowy nowego budynku w kampusie uczelni czy uruchomienia nowego kierunku studiów. Bez rozwiązań analitycznych nikt na bieżąco nie zna odpowiedzi na, wydawałoby się, proste pytania. Na poparcie tej tezy poniżej postawię szereg pytań, które z pewnością zadają sobie przedstawiciele władz uczelni, a na które nie ma prostych odpowiedzi. Z danych nawet systemu ERP, bez zbudowania dedykowanego systemu analitycznego typu BI, nie dowiemy się na przykład:

Jaka jest zależność między wypełnianym pensum a stopniem naukowym?

Ile prac magisterskich lub doktorskich promuje średnio samodzielny pracownik naukowy w danej uczelni?

Jaki jest poziom edukacji pracowników w podziale na wydziały, katedry?

Jaka jest tendencja w uzyskiwaniu stopni naukowych w katedrze czy wydziale?

Jak oceniany jest pracownik przez studentów?

Czy istnieje zależność pomiędzy liczbą publikacji a wiekiem naukowca i jego stopniem naukowym?

Jaka jest zależność pomiędzy czasem poświęcanym na dydaktykę a liczbą publikacji i uczestnictwem w grantach?

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Ilu pracowników średnio pisało jedną publikację?

W tworzeniu ilu publikacji brał udział pracownik?

Czy istnieje zależność pomiędzy czasem zatrudnienia w jednostce a liczbą publikacji?

Ilu pracowników naukowych nic nie opublikowało przez ostatni rok?

Ilu pracowników publikuje za granicą i gdzie, ile tylko w kraju?

W jakich i ilu czasopismach naukowych najczęściej publikuje pracownik naukowy?

W ilu i czyich publikacjach studenci występują jako współautorzy?

Ilu średnio magistrantów promuje jeden pracownik naukowy?

Pytań można zadać znacznie więcej (patrz ramka obok). Te dotyczą tylko oceny kadry naukowej. A przecież można przytoczyć równie długą listę dotyczącą badań naukowych prowadzonych na wydziałach w perspektywie przynoszonych korzyści lub sytuacji finansowej w powiązaniu z liczbą studentów. W każdej dziedzinie zdobywanie przewagi wymaga przyspieszenia procesu podejmowania decyzji w celu szybkiego reagowania na zachodzące w otoczeniu zmiany.


TOP 200