CIO Roku 2009: konkurs marzeń

Tytuł CIO Roku przyznano już po raz siódmy. Nowością tegorocznej edycji były spotkania kandydatów do tytułu z jurorami konkursu. Można powiedzieć, że zgłoszenia na piśmie, które zrobiły na sędziach duże wrażenie, rozkwitły podczas prezentacji. Ostatecznie spośród zgłoszeń zakwalifikowanych do sesji z udziałem jury wybrało pięcioro finalistów, których uhonorowano podczas uroczystej Gali Konkursu CIO Roku 2009. Gala odbyła się 18 lutego w hotelu Sofitel w Warszawie i zgromadziła CIO polskich firm oraz przedstawicieli firm wspierających działalność Klubu CIO.

CIO Roku 2009: konkurs marzeń

Trójka zwycięzców tegorocznego konkursu reprezentuje sektor finansowy. CIO Roku 2009, Sławomira Panasiuka, jurorzy docenili za zakończenie wdrożenia nowego systemu depozytowo-rozliczeniowego KDPW. "Jury Konkursu CIO Roku 2009 wybrało do grona finalistów menedżera, który posiadł praktycznie wszystkie cechy dobrego CIO. Architekt rozwiązań technicznych, kreator rozwoju firmy, doskonały mediator, skuteczny negocjator, lider i organizator w jednej osobie. Człowiek, który ponad wszelką wątpliwość jest współtwórcą sukcesu swojej organizacji" - mówił podczas laudacji Leszek Maśniak, Executive Partner firmy Gartner, członek jury tegorocznej edycji konkursu. "Intel dostarcza wiele różnych technologii i innowacji ale ich sukces w dużej mierze zależy od implementacji dokonanej przez CIO. To właśnie zwycięzcy konkursu IDG na CIO roku udowodnili, że zastosowanie najnowszych technologii w firmach może w praktyce przełożyć się na zwiększenie ich konkurencyjności i poprawienie zyskownosci firmy. Dzięki ich pracy, fotel CIO staje w jednym szeregu z pozycjami CFO i CEO" - powiedział Tomasz Klekowski, Central Eastern Europe Territory Manager w Intelu, przekazując CIO Roku symboliczny atrybut jego zwycięstwa - elegancki fotel.

Przyznano dwa drugie miejsca: ex aequo uhonorowani zostali Tomasz Kuźmierz z BNP Paribas Fortis oraz Janusz Stankiewicz z Banku BPH. Tomasz Kuźmierz, od marca 2008 r. dyrektor Pionu Technologii i Systemów Informatycznych w Fortis Bank, dołączył do banku po dwuletniej pracy w AIB w Dublinie. W Fortisie odpowiadał m.in. za rozwój nowych systemów informatycznych, a także integrację z Dominet Bankiem. "Projekt, który Tomek przedstawił do konkursu, to była jednoczesna fuzja prawna, operacyjna i informatyczna dwóch banków: Fortisu i Dominetu, gdzie Tomek był liderem obszaru IT, jednego z 14 obszarów wyodrębnionych w tym projekcie. W trakcie projektu - który przypominał trochę łączenie ognia z wodą - przeniesiono do Fortisu wszystkich klientów Dominetu z ich rachunkami, kredytami i co tam jeszcze, zachowując wszystkie produkty. Żeby nie było za łatwo, w trakcie projektu zmienił się właściciel całości - na arenę wszedł BNP Paribas, co ‘nieco’ zmieniło środowisko biznesowe i koncepcję docelowego systemu informatycznego" - wspominał podczas galowej laudacji Jacek Pulwarski, CIO w PAP, członek jury konkursu.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy