CIO Roku 2009: konkurs marzeń

Tytuł CIO Roku przyznano już po raz siódmy. Nowością tegorocznej edycji były spotkania kandydatów do tytułu z jurorami konkursu. Można powiedzieć, że zgłoszenia na piśmie, które zrobiły na sędziach duże wrażenie, rozkwitły podczas prezentacji. Ostatecznie spośród zgłoszeń zakwalifikowanych do sesji z udziałem jury wybrało pięcioro finalistów, których uhonorowano podczas uroczystej Gali Konkursu CIO Roku 2009. Gala odbyła się 18 lutego w hotelu Sofitel w Warszawie i zgromadziła CIO polskich firm oraz przedstawicieli firm wspierających działalność Klubu CIO.

Trójka zwycięzców tegorocznego konkursu reprezentuje sektor finansowy. CIO Roku 2009, Sławomira Panasiuka, jurorzy docenili za zakończenie wdrożenia nowego systemu depozytowo-rozliczeniowego KDPW. "Jury Konkursu CIO Roku 2009 wybrało do grona finalistów menedżera, który posiadł praktycznie wszystkie cechy dobrego CIO. Architekt rozwiązań technicznych, kreator rozwoju firmy, doskonały mediator, skuteczny negocjator, lider i organizator w jednej osobie. Człowiek, który ponad wszelką wątpliwość jest współtwórcą sukcesu swojej organizacji" - mówił podczas laudacji Leszek Maśniak, Executive Partner firmy Gartner, członek jury tegorocznej edycji konkursu. "Intel dostarcza wiele różnych technologii i innowacji ale ich sukces w dużej mierze zależy od implementacji dokonanej przez CIO. To właśnie zwycięzcy konkursu IDG na CIO roku udowodnili, że zastosowanie najnowszych technologii w firmach może w praktyce przełożyć się na zwiększenie ich konkurencyjności i poprawienie zyskownosci firmy. Dzięki ich pracy, fotel CIO staje w jednym szeregu z pozycjami CFO i CEO" - powiedział Tomasz Klekowski, Central Eastern Europe Territory Manager w Intelu, przekazując CIO Roku symboliczny atrybut jego zwycięstwa - elegancki fotel.

Przyznano dwa drugie miejsca: ex aequo uhonorowani zostali Tomasz Kuźmierz z BNP Paribas Fortis oraz Janusz Stankiewicz z Banku BPH. Tomasz Kuźmierz, od marca 2008 r. dyrektor Pionu Technologii i Systemów Informatycznych w Fortis Bank, dołączył do banku po dwuletniej pracy w AIB w Dublinie. W Fortisie odpowiadał m.in. za rozwój nowych systemów informatycznych, a także integrację z Dominet Bankiem. "Projekt, który Tomek przedstawił do konkursu, to była jednoczesna fuzja prawna, operacyjna i informatyczna dwóch banków: Fortisu i Dominetu, gdzie Tomek był liderem obszaru IT, jednego z 14 obszarów wyodrębnionych w tym projekcie. W trakcie projektu - który przypominał trochę łączenie ognia z wodą - przeniesiono do Fortisu wszystkich klientów Dominetu z ich rachunkami, kredytami i co tam jeszcze, zachowując wszystkie produkty. Żeby nie było za łatwo, w trakcie projektu zmienił się właściciel całości - na arenę wszedł BNP Paribas, co ‘nieco’ zmieniło środowisko biznesowe i koncepcję docelowego systemu informatycznego" - wspominał podczas galowej laudacji Jacek Pulwarski, CIO w PAP, członek jury konkursu.


TOP 200
Na ten temat
Wydarzenia
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy