Agenda wrocławska Klubu CIO

Podczas wrocławskiego spotkania Klubu CIO zebrani dokonali wyboru tematów spotkań w 2014 r.

W wydarzeniu wzięło udział 20 CIO i top menedżerów IT z wrocławskich i dolnośląskich firm. Gospodarzem spotkania był Marcin Palmer, IT Director Europe w firmie GKN Driveline, który udostępnił uczestnikom siedzibę firmy w Oleśnicy. Skorzystaliśmy też z okazji, aby odwiedzić zakład produkcyjny, w którym powstaje szeroka gama elementów dla przemysłu motoryzacyjnego. Z linii zakładu schodzi codziennie 24 tys. półosi napędowych, a części produkowane w Oleśnicy trafiają do europejskich fabryk samochodów takich marek, jak: Audi, Citroen, Fiat, Opel, Porsche, VW, Toyota. Motywem przewodnim wycieczki była integracja IT podległego Marcinowi Palmerowi z automatyką fabryczną i podnoszenie dzięki zastosowaniom IT efektywności produkcji, prognozowania i raportowania.

Spotkanie programowe odbyło się z udziałem CIO – członków Rady Programowej CIO, którzy zdobywali tytuł CIO Roku w kolejnych konkursach: Doroty Poniatowskiej (Credit Agricole), Beaty Sosnowskiej (VB Leasing), Łukasza Neumana (Kruk SA) oraz członka Rady, Dariusz Zawistowskiego, CIO i wiceprezesa firmy MIS. Członkowie Rady poproszeni zostali o podanie swoich rekomendacji – zagadnień, które ich zdaniem są najważniejsze dla CIO w nadchodzącym roku, a inspiracji i wiedzy powinny dostarczyć mu spotkania i dyskusje klubowe. Każde zgłoszenie było dyskutowane, następnie odbywało się głosowanie. W efekcie uczestnicy spotkania wybrali cztery tematy spotkań w roku 2014. Wybrano także wstępne terminy: marzec, maj, wrzesień i listopad.

W stronę nowego Data Governance

Temat pochodzi z rekomendacji Doroty Poniatowskiej. W jaki sposób Big Data i Business Intelligence wpływają na sposób zarządzania informacją, w jaki sposób sięganie po dane nieustrukturyzowane zmieniają go – zwłaszcza w branży finansowej, ale także w innych sektorach. Branża finansowa zmierzyć się musi z Rekomendacją D, która porządkuje ten temat. To zagadnienie wspólne dla firm finansowych, detalicznych, ale także dla administracji publicznej i zakładów przemysłowych. W każdej branży należy zmierzyć się z własnymi, często specyficznymi problemami, ale zarazem możliwymi do współdzielenia rozwiązaniami. Do omówienia potrzebne będzie wsparcie ze strony dostawców, którzy posiadają wizję rozwoju rozwiązań i sytuacji na rynku. Ale także przedstawicieli funkcji finansowych firm – aby wspólnie zastanowić się nad możliwością wyceny informacji w świetle wspomnianych na początku zjawisk. I – być może – teoretyków informacji, posiadających najszersze spojrzenie na sprawę, np. próbując zdefiniować model nowoczesnej organizacji uczącej się. Miejsce i rola IT w nowej układance stanowią kluczowy element zagadnienia.

Temat trzeba przedyskutować, aby:

uporządkować wiedzę, wizje rozwoju technologii i modeli oraz podzielić się doświadczeniami;

podjąć – być może – decyzję o sposobie rozwijania kompetencji i organizacji związanych z zarządzaniem informacją, szczególnie w warunkach tworzącego się właśnie nowego paradygmatu Data Governance, z nową polityką, rolami i celami.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy