Zarządy chcą wiedzieć więcej o IT

Zarządy firm chcą znać odpowiedzi na coraz więcej pytań dotyczących mediów społecznościowych, nowych modeli biznesowych i zarządzania informacją. Top menedżerowie zamierzają w tym roku poświęcać IT więcej czasu, przyznają także, że do tej pory nie przyglądali się wystarczająco uważnie niektórym kluczowym obszarom - wynika z badania przeprowadzonego przez PricewaterhouseCoopers wśród niemal 900 przedstawicieli zarządów w korporacjach.

Aż 51% respondentów stwierdziło, że nie są wystarczająco zaangażowani w doglądanie i rozumienie nowych modeli biznesowych, które oparte są na technologii informatycznej.

Zarządy chcą wiedzieć więcej o potencjalnych korzyściach biznesowych wynikających z innowacji technologicznych - twierdzi Don Keller, partner w PwC. W większości zarządów nie ma ustalonego procesu, który pozwalałby na ocenę pojawiających się zagadnień IT. W rezultacie "panuje ogólny dyskomfort związany z IT" - twierdzi Keller.

W badaniu PwC top menedżerowie przyznają, że nie są wystarczająco lub wręcz w ogóle zaangażowani w inne krytyczne sprawy związane z IT, w tym:

- Rozwijanie planu zarządzania kryzysowego na wypadek kryzysu w mediach społecznościowych (57%)

- Wspieranie pracowników, którzy używają prywatnych urządzeń w pracy (62%)

- Szkolenie pracowników w dziedzinie mediów społecznościowych (64%)

- Zrozumienie, w jaki sposób konkurencja wykorzystuje media społecznościowe i inne nowe technologie (66%).