Zarządy chcą wiedzieć więcej o IT

Zarządy firm chcą znać odpowiedzi na coraz więcej pytań dotyczących mediów społecznościowych, nowych modeli biznesowych i zarządzania informacją. Top menedżerowie zamierzają w tym roku poświęcać IT więcej czasu, przyznają także, że do tej pory nie przyglądali się wystarczająco uważnie niektórym kluczowym obszarom - wynika z badania przeprowadzonego przez PricewaterhouseCoopers wśród niemal 900 przedstawicieli zarządów w korporacjach.

Aż 51% respondentów stwierdziło, że nie są wystarczająco zaangażowani w doglądanie i rozumienie nowych modeli biznesowych, które oparte są na technologii informatycznej.

Zarządy chcą wiedzieć więcej o potencjalnych korzyściach biznesowych wynikających z innowacji technologicznych - twierdzi Don Keller, partner w PwC. W większości zarządów nie ma ustalonego procesu, który pozwalałby na ocenę pojawiających się zagadnień IT. W rezultacie "panuje ogólny dyskomfort związany z IT" - twierdzi Keller.

W badaniu PwC top menedżerowie przyznają, że nie są wystarczająco lub wręcz w ogóle zaangażowani w inne krytyczne sprawy związane z IT, w tym:

- Rozwijanie planu zarządzania kryzysowego na wypadek kryzysu w mediach społecznościowych (57%)

- Wspieranie pracowników, którzy używają prywatnych urządzeń w pracy (62%)

- Szkolenie pracowników w dziedzinie mediów społecznościowych (64%)

- Zrozumienie, w jaki sposób konkurencja wykorzystuje media społecznościowe i inne nowe technologie (66%).


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy