Zapanować nad danymi

Wyzwania związane z gromadzeniem i przetwarzaniem danych rosną, procesy przetwarzania informacji są coraz bardziej złożone. Zarządy firm chcą mieć dostęp do informacji w czasie rzeczywistym i możliwość jak najszybszego podejmowania decyzji na ich podstawie. Informatyka potrafi już dostarczać rozwiązania, które są w stanie sprostać tym wymogom.

Nowoczesne rozwiązania informatyczne pomagają organizacjom porządkować procesy przetwarzania danych. Big data to nie tylko bardzo modne ostatnio hasło, ale także poważne wyzwanie dla dyrektorów IT. Wciąż poszukuje się optymalnych sposobów modelowania danych w firmach, które mają ogromne ilości informacji i krótki czas na wykonywanie raportów. Dr James Goodnight, prezes podczas konferencji SAS New Trends Forum, która odbyła się w Warszawie, podkreślał, że nowoczesne rozwiązania analityczne redukują znacząco czas potrzebny na obliczenia. Tematem przewodnim konferencji była prezentacja oferty SAS we obszarze High Performance Analytics. Technologie HPA zmieniają reguły konkurowania na rynku i kreują nowe sposoby prowadzenia działalności biznesowej. Np. jedno z rozwiązań opracowanych przez SAS dla branży usług finansowych, pozwala zanalizować ryzyko w 15 minut, a dawniej proces ten zajmował kilkanaście godzin. Rozwiązanie dla sektora detalicznego z kolei bada historię dwóch lat danych z punktów sprzedaży w półtorej godziny - dzięki temu można zoptymalizować proces ustalania cen. Według dr Jamesa Goodnighta, jednym z obszarów, w których big data będzie rozwijać się najprężniej w najbliższych latach jest analizowanie ryzyka poprzedzającego np. decyzję o zmianie portfolio, czy transakcję sprzedaży. Nowoczesne narzędzia dają menedżerom ds ryzyka ogromne możliwości.

Marzeniem specjalistów ds marketingu jest przewidzieć schematy zachowania konsumentów. Część rozwiązań z obszaru zarządzania dużymi wolumenami danych służy właśnie do automatyzacji marketingu i badania zachowań klientów, znalezienia odpowiednich grup docelowych dla konkretnych ofert. Innym wyzwaniem jest rosnące znaczenie sieci społecznościowych i konieczność stosowania zaawansowanych narzędzi analizy danych, aby maksymalnie wykorzystać aktywność konsumentów na portalach typu Facebook.

Dane są jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej organizacji. To dział IT jest w stanie podpowiedzieć biznesowi, w jaki sposób najlepiej i najsprawniej można nimi zarządzać i z wykorzystaniem technologii informatycznych przetworzyć je w informacje.

SAS Institute obchodził niedawno dwudziestolecie swojej działalności w Polsce. Z tej okazji gościł m.in. dr Jamesa Goodnighta, prezesa i założyciela firmy. CIO Magazyn Dyrektorów IT był patronem medialnym wydarzenia.

Dr James Goodnight założyciel i właściciel firmy SAS Institute to jeden z największych światowych autorytetów w dziedzinie technologii informatycznych, prekursor i autor pierwszych programów statystycznych i analitycznych, który współtworzy historię rozwoju informatyki od blisko 40 lat.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy