Użyj "głosu intelektu" - pomoże Ci w zdobyciu pracy

Krótki telefon do pracodawcy lub osoby rekrutującej może być zaskakująco pomocny i dużo bardziej skuteczny niż wysłany email. Według naukowców z Chicago Booth zatrudniający lepiej oceniają kandydatów o pracę, jeśli wcześniej słyszą ich głos.

Foto: StockSnap.io

Foto: StockSnap.io

Profesor Nicholas Epley i doktorantka Juliana Schroeder z University of Chicago Booth School of Business dowodzą, we wspólnie przeprowadzonych badaniach, że hipotetyczni pracodawcy i profesjonalni rekruterzy nie oceniają jednakowo kandydata do pracy słysząc jego głos i czytając jego CV – nawet jeśli przekazywana wiadomość jest identyczna. Kandydaci, których przekaz głosowy dotarł do rekrutora są uznawani za bardziej kompetentnych i dzięki temu mają większe szanse na znalezienie pracy.

Badania zatytułowane „The Sound of Intellect: Speech Reveals a Thoughtful Mind, Increasing a Job Candidate's Appeal," (Głos intelektu – mowa ujawni rozważny umysł – czyli jak zwiększyć atrakcyjność kandydata na rynku pracy) zostaną opublikowane w najnowszym wydaniu The Journal of Psychological Science.

Zobacz również:

W ramach badań naukowcy przeprowadzili cztery eksperymenty. W początkowej fazie, grupa zaproszonych do badań studentów MBA z Chicago Booth, będących jednocześnie kandydatami o pracę, miała napisać krótką przemowę do firmy, dla której najbardziej chcieliby pracować. Przemowa została odczytana i sfilmowana.

Odrębna grupa osób oceniających – wyłonionych spośród przypadkowych zwiedzających w Museum of Science and Industry w Chicago – miała następnie za zadanie ocenę przemówień, słuchając i oglądając jednocześnie, tylko słuchając lub tylko czytając. Okazało się, że oceniający, którzy jedynie słyszeli przemówienie ocenili kandydatów jako bardziej inteligentnych, niż oceniający, którzy jedynie przeczytali sami przemówienie. "Gdy chcemy przekazać wiadomość o własnej sile intelektu, istotne jest bycie usłyszanym – w dosłownym tego słowa znaczeniu," - mówi Nicholas Epley.

Badacze zwrócili również uwagę, że dodanie filmu do prezentacji nie wpływa na ocenę kandydata tak jak przekaz głosowy. W ostatnim doświadczeniu, przemówienia były oceniane przez profesjonalistów pracujących w firmach z listy Fortune 500 i zajmujących się na codzień rekrutacją. Zaobserwowano tutaj identyczne wyniki. Profesjonaliści, tak jak i zwykli oceniający, byli bardziej skłonni do zatrudniania kandydatów, których głos usłyszeli, niż tych których CV jedynie przeczytali. “Krótki telefon do pracodawcy lub osoby rekrutującej może być zaskakująco pomocny i dużo bardziej skuteczny niż wysłany email. Jeśli obawiasz się o to, że możesz przeszkodzić potencjalnemu pracodawcy w ciągu dnia, zostaw mu wiadomość na sekretarce po godzinach pracy” – radzi Nicholas Epley.

University of Chicago Booth School of Business

Utworzony w 1898 University of Chicago Booth School of Business – jest jedną z najstarszych i największych uczelni biznesowych na świecie. Uczelnia dysponuje kampusami w Chicago, Londynie i Singapurze, gdzie proponuje kursy MBA Full time i Part time, doktoraty, kursy podyplomowe i szkolenia dla firm. Obecnie na 3 kampusach studiuje 3 110 osób, z czego 1 100 na MBA Full-time, 1 900 na MBA Part-time (w tym 180 w Londynie), i 110 na doktoratach.

Uczelnia cieszy się międzynarodową renomą i liczy wśród wykładowców 7 zdobywców nagrody Nobla w dziedzinie ekonomi. Wśród absolwentów Szkoly, są między innymi: James A. Rasulo, Vice-prezes i CFO - Walt Disney Company, Bart Becht, CEO - Reckitt Benckiser plc, Brady Dougan, CEO, Credit Suisse i David Booth, założyciel i dyrektor naczelny firmy inwestycyjnej Dimensional Fund Advisors, na którego cześć uczelnia zmieniła nazwę w 2008. http:// www.chicagogsb.edu