Strategia IT potrzebna w ciężkich czasach

W najlepszych firmach IT ma wpływ na strategię biznesową. Aby odnieść sukces w trudnej sytuacji makroekonomicznej, firmy powinny nadal koncentrować się na swojej strategii biznesowej i odróżnianiu się od konkurencji - radzi firma badawcza Gartner.

Badania pokazują, że ta strategia sprawia, że najlepsze firmy wyróżniają się w tłumie. Okazuje się także, że te które odnoszą mniejsze sukcesy, koncentrują się raczej na cięciu kosztów.

Zdaniem Arona, firmy, które odnoszą sukcesy mają strategię IT, która jest ściśle zintegrowana z ich strategią biznesową. "W najlepszych firmach możliwości IT wpływają na strategię biznesową" - mówi.

Firmy, które dostrzegają, wartość IT jako coś więcej niż tylko narzędzie administracji, znajdą się w tej kategorii. Firmy z branży handlu detalicznego i logistyki robią tak już od pewnego czasu. Jednak Aron uważa, że przyjęcie tego sposobu myślenia jest kluczem dla wszystkich branż.

Gartner przeprowadził badanie wśród europejskich CIO. Budżety IT w Wielkiej Brytanii spadną w tym roku o 1,8%, natomiast we Francji wzrosną o 1,3%, zaś w krajach EMEA średnio spadną o 0,1%.

Wg ekspertów Gartnera, im większa firma, tym większe prawdopodobieństwo, że budżet IT zostanie zmniejszony, ponieważ cięcia są spowodowane głównie czynnikami makroekonomicznymi.

Na liście priorytetów ankietowancyh CIO na rok 2012 znalazły się: zwiększenie wzrostu organizacji, przyciąganie i zatrzymanie nowych klientów, redukcja kosztów, dostarczanie wyników operacyjnych (był to znaczący skok na liście, z 15. miejsca w ubiegłym roku).

"To naprawdę znaczący ruch. CIO są pod presją zarządzania wzrostem, relacjami z klientami i cięcia kosztów w tym samym czasie. W ubiegłym roku CIO byli bardziej skoncentrowani na wzroście i wprowadzaniu innowacji" - komentuje Aron.

CIO są skoncentrowani na innowacjach produktowych i innowacjach w zarządzaniu relacjami z klientami, w tym inwestowaniu w nowoczesne metody angażowania klientów, np. poprzez kanały mobilne i media społecznościowe. To pokazuje, że IT staje się wszechobecne w firmach.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy