Prognozy na rok 2012

Media społecznościowe i tablety będą miały ogromny wpływ na biznes w tym roku. Zmienią się modele biznesowe - wynika z prognoz Gartnera.

Prognozy na rok 2012

Firma badawcza Gartner opublikowała najważniejsze przewidywania dla działów IT, które wpłyną na zarządzanie, budżety i koszty.

Analityk Gartnera, Kimberly Harris-Ferrante, uważa, że "modele biznesowe w branży czeka wiele wyzwań do 2015 roku, ponieważ klienci będą nadal wybierać styl życia oparty o stałe połączenie z internetem".

“Cloud computing i media społecznościowe będą dostarczać branży nowe możliwości efektywnej komunikacji z klientami i zyskiwania ich zaangażowania, umożliwiając zwiększenie przychodów i stałą interakcję" - twierdzi Harris-Ferrante.

Najważniejsze prognozy dla branży:

- Do 2013 roku iPad będzie coraz bardziej rozpowszechnionym narzędziem pracy handlowców - wśród handlowców z branży farmaceutycznej aż 85% będzie wyposażonych w to urządzenie

- Do końca 2014 roku co najmniej jedna sieć społecznościowa stanie się kanałem sprzedaży produktów ubezpieczeniowych

- W 2015 roku 80% implementacji wielokanałowych odniesie porażkę, ponieważ sprzedawcy detaliczni będą chcieli zachować strategię skoncentrowaną wokół kanału sprzedaży i produktu.

- Do 2015 roku niewydajne IT będzie stanowiło ryzyko poważnych awarii w ponad 50% organizacji.

- Do 2015 roku, 30% projektów smart grid wykorzysta serwisy w modelu cloud computingu aby zarządzać dużymi wolumenami danych.

- Do 2015 roku nowe zewnętrzne sieci społecznościowe i usługi oparte na modelu wygenerują 25% związanych z konsumentami usług i produktów bankowych.

"Rynek, gospodarka, demografia i otoczenie technologiczne, z którym branża będzie miała do czynienia w 2012 roku, będą wymagały zwinności w działaniach operacyjnych i praktykach w organizacji. Bycie elastycznym i wdrażanie nowych praktyk biznesowych będzie niezbędne do przetrwania w tym roku" - uważa Harris-Ferrante.

Na podstawie: IDG US


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy