Łukasz Neuman został wybrany CIO Roku 2011

Jest on dyrektorem Pionu Informatyki i Telekomunikacji w KRUK SA. W trójce CIO Roku 2011 znaleźli się także Tadeusz Rogaczewski i Piotr Murawski. Jury przyznało także wyróżnienie Wojciechowi Południewskiemu IT Operations Managerowi na Europę w firmie Hempel.

Łukasz Neuman, CIO Roku 2011, dyrektor Pionu Informatyki i Telekomunikacji w KRUK

Łukasz Neuman, CIO Roku 2011, dyrektor Pionu Informatyki i Telekomunikacji w KRUK

Redakcja magazynu CIO - podobnie, jak Computerworld wydawanego przez IDG Poland - przyznała tytuł CIO Roku już po raz 9. Poniżej przedstawiamy opisy nagrodzonych CIO i roli podległych im działów IT w przedsiębiorstwach, w których pracują.

IT motorem wzrostu

KRUK, który od wielu lat wiedzie prym w sektorze zarządzania należnościami, właśnie z IT uczynił wehikuł swojego rozwoju. Obszar prowadzony przez Łukasza Neumana pomaga przecierać szlaki tej ekspansji. Znakomicie współpracując z biznesem dostarcza innowacyjnych rozwiązań i wspiera dojrzewanie całej firmy.

W ciągu 10 lat IT w KRUK, powstając praktycznie od zera, w ciągu kilku lat stał się jednym z największych podmiotów w branży windykacyjnej w Polsce. "Ze skali biznesu wynika obecna wielkość naszego IT" - mówi Łukasz Neuman. Warunkuje ona zarazem uzyskanie tej skali. KRUK stał się bowiem firmą bardzo silnie opartą o technologię, o IT.

"Strategia firmy KRUK zakłada m.in. konkurowanie poprzez budowę innowacyjnych produktów. Branża ma duże perspektywy, więc i IT długo jeszcze będzie rozwijało się bardzo szybko" - mówi Łukasz Neuman. Jego podejście w KRUK nastawione jest na wciąganie do współpracy przy projektach osób z kierownictwa organizacji. Dłoń wyciągnięta przez IT nie została odtrącona. "Mamy dużo szczęścia, że biznes w naszej firmie jest bardzo kreatywny. Zarząd rozumiał od początku, że możemy być pomocni w urzeczywistnianiu pomysłów na rozwój. W toku współpracy pokazaliśmy, że potrafimy zaproponować swoje pomysły. Przedstawiciele kierownictwa zaczęli też coraz lepiej rozumieć język IT. Dziś nie ma bariery komunikacyjnej, dyskusja nieustannie żyje - rozwijamy się jako firma" - mówi Łukasz Neuman.

Wszystko pod kontrolą

Z kolei Grupa Lotos zarządzana jest od strony IT przez Biuro Zarządzania Informatyką. Zdobywca drugiego miejsca w Konkursie CIO Roku jest Tadeusz Rogaczewski, który zarządza kilkunastoosobowym zespołem oraz usługami IT firm zewnętrznych, w tym spółki Petrosoft.pl powstałej w wyniku restrukturyzacji zasobów IT LOTOSU. Zarządzanie IT ukierunkowane jest na realizację strategii biznesowej całego koncernu. Ma do dyspozycji nieduży zespół, a zarządzanie w tak złożonej i rozległej strukturze, jest możliwe tylko dzięki kompetencjom, zasobom, świetnemu rozumieniu potrzeb biznesu, konsekwencji i zdecydowaniu w realizacji strategii firmy.

Lider zmian

Zdobywca trzeciego miejsca w Konkursie CIO Roku został zaś Piotr Murawski kierujący IT w Wojskowym Instytucie Medycznym (WSM). Od zawsze myślał on o realizowaniu wielkich projektów. Uzależniony jednak od skromnych budżetów państwowej służby zdrowia, nie miał wielkich szans na zdobycie środków na działanie na dużą skalę. Zapał i upór pomogły mu w zdobyciu unijnych dotacji i teraz wprowadza już kolejny program, który zmienia WSM przede wszystkim od strony biznesowej.

Sukces na skalę międzynarodową

Z kolei wyróżniony nagrodą specjalną Wojciech Południewski ukończył właśnie projekt budowy w Gdańsku centrum usług IT dla międzynarodowej Grupy Hempel. Potrafił nie tylko przekonać zarząd do lokalizacji, ale zbudował też grupę specjalistów o wysokich kwalifikacjach.

Hempel to międzynarodowa organizacja o duńskich korzeniach. Jest jednym z liderów w produkcji farb antykorozyjnych dla przemysłu morskiego i lądowego. Ostatnie lata firmy upłynęły pod znakiem przenoszenia wielu kompetencji do Polski. W 2010 r. pod Poznaniem powstała najnowsza i najnowocześniejsza fabryka Grupy. W Gdańsku zaś zlokalizowano centrum finansowo-księgowe oraz serce IT Grupy Hempel.

Przez pierwszych 7 lat Wojciech Południewski pracował jako IT Manager na Polskę, Rosję, Ukrainę i kraje nadbałtyckie, później przez dwa lata był Group IT Centre Managerem, by od 2010 roku objąć stanowisko IT Operations Manager Europe.

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!


TOP 200
Na ten temat
Wydarzenia
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy