Kogo powinien zatrudnić CIO?

Osoby specjalizujące się w serwisach społecznościowych, eksperci rozwiązań mobilnych, osoby z doświadczeniem w zarządzaniu procesami biznesowymi oraz praktycy zarządzania chmurami obliczeniowymi - to pracownicy, którzy powinni znaleźć się w nowoczesnym zespole działu informatyki.

CIO w swoich zespołach zaczynają dostrzegać poważne luki kopmetencyjne - wynika z badania przeprowadzonego przez amerykańską edycję Magazynu CIO oraz MIT Center for Information Systems Research (CISR). Najbardziej brakuje osób sprawnie poruszających się w zagadnieniach związanych z mediami społecznościowymi oraz technologią mobilną. 44% CIO twierdzi, że w ich firmach brakuje umiejętności współpracy, zaledwie 8% wymienia współpracę jako mocną stronę. Jednocześnie, 27% uważa, że brakuje w ich dziale umiejętności związanych z rozwijaniem technologii mobilnych, tabletów oraz innych nowych technologii.

Z badania wynika, że działy IT w firmach dodały do swoich tradycyjnych obowiązków tworzenia i utrzymywania rozwiązań, nowey: eksploatację technologii. To ciągły wysiłek aby skapitalizować platformy cyfrowe firmy, zagregowane dane i nowe technologie - oraz, jak twierdzą autorzy badania, nowa wartość dodana.

Eksploatacja technologii wymaga rozwijania możliwości cyfrowych przedsiębiorstwa, takich jak optymalizacja procesów, zarządzanie danymi, analityka biznesowa, wykorzystanie mediów społecznościowych do pracy grupowej. Badanie pokazuje, że 88% działów IT rozwija, pielęgnuje i utrzymuje te możliwości. Ponad jedna trzecia ankietowanych twierdzi, że ich dział ma większą odpowiedzialność za dostarczanie pracowników i ekspertyzy w ramach tych cyfrowych możliwości niż działy biznesowe.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy