IT priorytetem zarządu w trudnych czasach

Wydatki na IT są jednym z priorytetów zarządów firm - wynika z badania Gartnera.

IT priorytetem zarządu w trudnych czasach

Zarządy firm uważają wydatki na za równie ważne co inwestycje w sprzedaż. IT i sprzedaż były wymieniane jako dwa główne priorytety przez uczestników (175 członków zarządów firm głównie z USA i Wielkiej Brytanii) badania "2012 Board of Directors Survey" , przeprowadzonego przez firmę badawczą Gartner oraz Forbesa. Aż 64% respondentów stwierdziło, że wydatki na IT wzrosną w ich firmach w roku podatkowym 2012.

Jorge Lopez, wiceprezes Gartnera, stwierdził, że członkowie zarządów patrzą w przyszłość i są proaktywni. Ponad połowa uczestników przyznała, że przygotowuje się do recesji na rynku. "To podkreśla fakt, że inwestycje które planują są niezbędne dla wzrostu czy wręcz przetrwania" - stwierdził Lopez.

Niemal 90% ankietowanych uważa, że strategiczny udział IT w funkcjonowaniu firmy wzrośnie do 2014 roku. Połowa zgadza się, że IT może zmienić zasady walki konkurencyjnej w ich branżach.

Badanie pokazało także, że członkowie zarządu są coraz bardziej zainteresowani w dywersyfikacji ofert i linii biznesowych swojej firmy. CIO i menedżerowie IT powinni poświęcić czas na analizę strategii aby zaabsorbować technologie i systemy zyskane dzięki akwizycjom - twierdzą analitycy Gartnera.

Badanie Gartnera sugeruje, że IT stało się bardzo cenione przez menedżerów biznesowych. Jednak opracowanie przygotowane niedawno przez Forrester Research pokazuje mniej optymistyczne prognozy wydatków na technologię. Analitycy Forrestera stwierdzili, że wydatki na IT w Europie będą w tym i przyszłym roku anemiczne, z powodu niepewnego kursu euro. Gartner jest innego zdania - ogłosił prognozę, w której przewiduje 3-proc. wzrost globalnych wydatków na IT, do 3.6 bln USD - jest to korekta w górę w porównaniu z poprzednią prognozą mówiącą o 2,5-proc. wzroście.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy