Duże firmy mają zbyt wiele aplikacji

Około 60% dużych firm twierdzi, że posiadają więcej oprogramowania niż potrzeba do prowadzenia biznesu.

Niemal dwie trzecie przedsiębiorstw posiada więcej lub "o wiele więcej" aplikacji, niż rzeczywiście potrzebuje do swoich działań operacyjnych - wynika z badania Hewlett-Packarda i Capgemini.

Tylko 4% ok. spośród 100 osób decydujących o IT, które uczestniczyły w badaniu, uważa, że wszystkie posiadane systemy są "krytyczne dla biznesu" - wynika z raportu. Respondenci badania pochodzili z firm różnej wielkości, z różnych branż, 63% z Europy i 37% z USA.

Koszt zrezygnowania z aplikacji był najczęściej wymienianym powodem utrzymywania zbędnego oprogramowania. Większość budżetów IT jest związana z kosztami utrzymania działających aplikacji i nowych projektów - wynika z badania.

Mniejsze firmy, które uczestniczyły w badaniu, nie miały takich problemów z nadmiarem oprogramowania. Niemal 75% firm stwierdziło, że posiadają "odpowiednią liczbę" aplikacji, a 23% - że mają ich zbyt mało.

Aż 84% mniejszych firm twierdzi, że posiadają mniej niż 50 aplikacji, zaś większe przedsiębiorstwa mają ich w swoim portfolio nawet do 10 tys.

Nadmiar aplikacji w dużych firmach to często skutek transakcji fuzji i przejęć, idących w parze z brakiem formalnych procesów rezygnowania z programów - wynika z badania.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy