Co zrobiłby następny CIO?

Po około czterech latach na stanowisku, przestałem pytać, czemu przeciętna kadencja dyrektora IT trwa tak krótko. Zamiast tego koncentrowałem się na palących problemach mojej organizacji z nowej perspektywy.

Co zrobiłby następny CIO?

Podczas mojej sześcioletniej pracy na stanowisku CIO słyszałem niezliczone statystyki, żarty i inne formy przypominania o tym, że moja praca ma krótką przewidywaną długość życia. Na szczęście jestem także pracownikiem naukowym i wypowiadam się na temat przywództwa niezależnie od tego, kiedy mija moja "data przydatności do spożycia" .

Co zrobiłby mój następca? To proste pytanie, na które nie ma łatwej odpowiedzi. Określiłem trzy obszary zainteresowania, które pomogą mi znaleźć odpowiedź i skoncentrować się na długoterminowym zdrowiu mojego zespołu IT i organizacji jako całości.

Bolesne punkty. Z jakimi męczącymi problemami będzie musiał zmierzyć się mój następca? Nowi liderzy na ogół zaczynają od naprawiania najłatwiejszych problemów. Oczywiście, liderzy IT mają wiele innych obowiązków, takich jak innowacje strategiczne, działanie 24/7 i dostępność na 99,999%. Z pewnością każdy CIO wie, które punkty należałoby poprawić. Twój następca z pewnością zacznie od tego, więc właściwie, czemu ty sam nie miałbyś tego zrobić?

Kwestia młota pneumatycznego. Jakie męczące problemy mają użytkownicy tak często, że przestali je zauważać, tak jak przestaje się słyszeć młot pneumatyczny działający na co dzień pod naszym oknem? Gdy ktoś zaczyna używać w pobliżu maszyn budowlanych, jest to bardzo męczące i rozpraszające. Jednak gdy dzieje się tak codziennie, dyskomfort w końcu znika, uczymy się filtrować hałas i radzić sobie z niedogodnościami.

Nowa osoba może zapytać: "jak możesz pracować z młotem pneumatycznym hałasującym przez cały dzień?", a osoby, które są tu na stałe mogą odpowiedzieć: "jakim młotem pneumatycznym?".

Do stosowania jakich "obejść problemów" zmuszeni są twoi współpracownicy i użytkownicy? Jakie przeszkody mają do przeskoczenia z powodu ciągłych utrudnień w systemach IT i procesach? Jakie nowe opcje mógłby zaoferować następny CIO, aby pozbyć się mniejszych i większych niedogodności w technologicznych systemach organizacji?

Jeśli próbujesz raczej połączyć ludzi niż ich odseparować, możesz włączyć pracowników w proces planowania priorytetów i przygotowań. Jeśli sięgniesz po osoby, które są czasami pomijane przez innych, zbudujesz relacje, które pozwolą ci osiągnąć o wiele więcej, niż mógłbyś zrobić samodzielnie.

Jak powiedział Thornton May "twoja sieć da ci bezpieczeństwo". Nie mówi o gigabajtach włókien optycznych. Ma na myśli sieć ludzkich kontaktów, która będzie cię łączyła z organizacją, użytkownikami, klientami - a przede wszystkim da ci poczucie bezpieczeństwa. Nie uczyni cię nietykalnym, niezwyciężonym, nie zagwarantuje nowej pracy. Jednak twoje relacje pozwolą ci być na bieżąco z potrzebami organizacji, wizją i pomogą przynieść wartość firmie.

Dlatego gdy masz teraz okazję, pomyśl o kilku rzeczach, które zrobiłbyś, gdybyś dopiero obejmował stanowisko CIO. Popraw kilka niewygodnych rozwiązań, wyeliminuj problemy, które dawno przestałeś zauważać, zacznij budować relacje, których potrzebowałby nowy CIO aby wnieść największą wartość dla firmy. Nie czekaj, aż ktoś inny przypisze sobie twój sukces.

Bryson Payne jest CIO w North Georgia College.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy