Chmura obliczeniowa dojrzewa

Jeden na pięciu menedżerów uważa za niemożliwe zarządzanie różnorodnymi usługami w modelu chmury w swojej organizacji, ale korzystają z publicznych chmur coraz częściej, licząc na oszczędności i większą elastyczność działania.

Firmy na całym świecie w coraz szybszym tempie zaczynają korzystać z usług w modelu publicznej chmury - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Avande przez Kelton Research "Czy cloud computing dojrzał?". Badanie objęło niemal 400 top menedżerów, osoby zarządzające działami IT i biznesowymi w dużych firmach w Ameryce Północnej, Południowej, Europie oraz regionie Azji i Pacyfiku.

Usługi świadczone w modelu chmury obliczeniowej zaczynają należeć do głównego nurtu, jednak co piąty ankietowany menedżer uważa za niemożliwe zarządzanie różnorodnymi usługami w chmurze w swojej organizacji.

Około 60% respondentów obawia się o źle zarządzane wdrożenie serwisów w chmurze publicznej w ich organizacji.

Autorzy badania podkreślają, że cloud computing zdecydowanie dojrzewa w dużych przedsiębiorstwach, a CIO migrują dane do chmur, aby osiągać korzyści biznesowe, takie jak zwiększona elastyczność, redukcja kosztów czy skrócenie czasu wprowadzania nowego produktu na rynek.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy