Big Data - już dziś, czy w przyszłości?

Podczas gorącej debaty oksfordzkiej 4 kwietnia, o tezę "Big Data to dziś trend do zignorowania" spierały się - przy aktywnym udziale klubowej publiczności - dwie drużyny.

Big Data - już dziś, czy w przyszłości?

Za tezą występowali Jarosław Dąbrowski, CIO Gtech Poland, Tomasz Matuła, dyrektor Infrastruktura IT i Bezpieczeństwo Teleinformatyczne Orange Polska, CIO Roku 2010, Beata Sosnowska, CIO VB Leasing, CIO Roku 2012. Przeciwko: Dariusz Stolarczyk, COO&SCM NFI Empik Media & Fashion S.A., Janusz Hadryś, CIO MGI METRO Group Poland, Krystian Piećko, prezes piLAB.

Argumentom o konieczności dojrzewania IT oraz firmy do Big Data, wyeksplorowania możliwości Business Intelligence i zalecanej ostrożności wobec marketingowego charakteru "akcji Big Data", przeciwstawione zostały argumenty o wielkim potencjale biznesowym nieustrukturyzowanych danych, dynamice biznesu nakazującej sięganie po ukryte w nich recepty na sukces firmy, dojrzałość i dostępność tak rozwiązań, jak i danych.

Debata zakończyła się wygraną zwolenników szybkiego podejmowania w firmach tematyki Big Data. Dyskusję o poszczególnych aspektach zagadnienia kontynuowaliśmy jeszcze długo po zakończeniu "oksfordzkiego" formatu dyskusji.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji ze spotkania.


TOP 200
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy