DWUGŁOS: IT I BIZNES CEO i CIO o zmianie

CIO: Chyba w ogóle IT w IPA jest mocne, rozbudowane, kosztem zewnętrznych dostawców?

M.J.K.: Tak, to zresztą wytyczne grupowe. Konkurencyjność jest na naszym rynku ważna, nie możemy sobie pozwolić, aby rozwiązanie, które ma znaczenie dla biznesu, należało choćby, w części do zewnętrznego dostawcy. Nawet posiadanie kodu nie wyklucza zagrożenia, że nasz projekt - po lekkiej modyfikacji - zostanie wykorzystany przez konkurencję. Tylko posiadając wewnętrzny dział rozwoju, można uchronić się od ryzyka uzależnienia od dostawcy. W tej chwili na przykład zmieniamy system do obsługi spraw "Travel", ponieważ nie był to produkt dostatecznie "własny". Musimy mieć pewność, że nasza aplikacja będzie nas wyróżniała spośród konkurencji.

CIO: Może zatem czas na przejmowanie spółek z ciekawymi produktami informatycznymi?

M.J.K.: W skali grupy to oczywiście standard, w Polsce tego nie wykluczamy, ale nie mieliśmy jeszcze takiego przypadku.

CIO: Przy tej wielości zadań trzeba jeszcze zarządzać kosztami IT. Jakimi środkami optymalizuje się informatykę w IPA.

J.B.: Uważamy, że w największym stopniu dyscyplinuje nas przywiązanie do podejścia projektowego. Projekty są wyceniane i analizowane przed uruchomieniem. Także pod względem opłacalności wykorzystania zewnętrznego dostawcy, bo nie negujemy outsourcingu. Mamy na przykład zewnętrzne centrum danych, w warszawskim IBM. Oczywiście, ze względu na kwestie bezpieczeństwa wybór podwykonawcy wymaga od nas dużej czujności. Obsługujemy ponad 5 mln Polaków, przetwarzając m.in. dane medyczne, które ustawowo są danymi wrażliwymi, wymagającymi specjalnego traktowania.

CIO: Dziękuję za rozmowę.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy