CIO i CMO w zdygitalizowanym świecie

CIO przekłada nowe technologie na język CMO. Dzięki temu mogą wspólnie wypracowywać najlepsze dla firmy rozwiązania biznesowe - mówi Anna Telakowiec, dyrektor marketingu, Bonduelle Polska.

Anna Telakowiec, dyrektor marketingu, Bonduelle Polska

Anna Telakowiec, dyrektor marketingu, Bonduelle Polska

Anna Telakowiec, dyrektor marketingu w Bonduelle Polska, poprzednio m.in. dyrektor marketingu Cadbury Wedel, od blisko 20 lat związana z marketingiem FMCG oraz farmacji. Absolwentka Chartered Institute of Marketing w Londynie i SGH w Warszawie. Juror konkursów reklamy.

CIO: Jakie są dziś najważniejsze podejścia w działaniach czy operacjach marketingowych?

Najważniejszym, zdiagnozowanym zresztą, długofalowym trendem jest digitalizacja. Jednym z przejawów rozwoju tego trendu jest intensyfikacja oferty szkoleniowej - w tym konferencji na temat digitalu czy mobile. Firmy szkoleniowe zauważyły, że brakuje kompetencji w tym obszarze. Nie jest to oczywiście obszar nowy, ma już 20 lat! Mimo że penetracja internetu w Polsce wynosi ok. 50%, to jednak najważniejsza grupa klientów i konsumentów z punktu widzenia marketera już tam jest. Niektóre firmy tworzą nawet specjalne komórki, które zajmują się tym obszarem.

CIO: Czy dział IT jest zainteresowany współpracą, wsparciem marketingowej digitalizacji?

Chociaż jest ogromna potrzeba wparcia ze strony IT, na razie trudno mówić o modelowej współpracy. Działowi IT nie jest łatwo porozumieć się z tak rozproszonym klientem, jakim jest dział marketingu - każdy marketer zajmuje się inną marką, ma do wykonania inne zadania. Mimo to każdy wie, że współpraca ta jest bardzo potrzebna. Wie o digitalizacji, wie, że marketing musi być obecny w internecie. Powstają w związku z tym nowe funkcje, np. digital manager, web master (nie mający nic wspólnego ze swoim korporacyjnym "imiennikiem" w IT). Z czasem wokół tych funkcji organizują się zespoły.

CIO: Wymieniła Pani różne nazwy funkcji. Czy należy rozumieć, że idzie za tym konkretna specjalizacja?

Można wyróżnić kilka obszarów. Pierwszy to komunikacja z konsumentem. Zmieniają się zwyczaje, a za zmianą zwyczajów zmierzają pieniądze - inwestycje reklamowe - co sprzyja dalszemu rozwojowi obszaru digital. Coraz większą rolę odgrywa reklama w internecie - widoczny jest spadek dochodów z reklam telewizyjnych na rzecz reklam w sieci. Dzieje się tak głównie za sprawą młodego pokolenia, zwanego pokoleniem "czterech ekranów" (smartfon, tablet, komputer, telewizor), a już niedługo być może będzie to "pokolenie pięciu ekranów" (dojdą Google’owe okulary). Marketing musi być obecny we wszystkich czterech ekranach, więc powinien rozumieć specyfikę i możliwe synergie zachodzące pomiędzy różnymi "ekranami".


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy