Zmniejszył się rynek usług IT

Rynek globalnych usług IT skurczył się znacząco w II kw. br. - wartość nowych kontraktów spadła do najniższego poziomu od ośmiu lat - wynika z danych australijskiej firmy Ovum.

Całkowita wartość kontraktów (TCV) umów ogłoszonych w II kw. 2011 r. spadła poniżej 19 mld USD, czyli o 40% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Jest to najgorszy wynik od I kw. 2003 r.

Spadek był mniej dramatyczny w regionie Azji i Pacyfiku - TCV spadło o 4% do 1,7 mld USD.

Już czwarty kwartał z rzędu spadła też liczba kontraktów podpisanych na świecie - do 384. Jest to spadek o 20% w porównaniu z liczbą zarejestrowaną w II kw. 2010 r., jest to także najniższa liczba transakcji zarejestrowanych przez Ovum w pojedynczym kwartale od IV kw. 2007 r.

Analityk Ovum oraz autor raportu, Ed Thomas, stwierdził, że po rozczarowującym początku roku, sprawy potoczyły się jeszcze gorzej, w II kw. br.

Według raportu, w II kw. br. nie podpisano żadnych ogromnych umów (o wartości powyżej mld USD). W poprzednich kwartałach większość dużych umów należało do instytucji publicznych, ale w omawianym kwartale ten sektor także się skurczył.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy