Zarządzanie Big Data coraz ważniejsze

Wielu globalnym organizacjom nie udało się zaimplementować strategii zarządzania danymi, ale będą musiały to zrobić Liderzy IT powinni wspierać biznes w zarządzaniu dużymi wolumenami danych, radzeniu sobie z tempem zmian i różnorodnością - wynika z nowego raportu Gartnera.

W raporcie "Predicts 2013: Big Data and Information Infrastructure" (Prognozy 2013: Big Data i infrastruktura informacji), autorstwa pięciu analityków, Gartner podkreśla, że strategia organizacji powinna dostosować się do wymogów rosnących wolumenów danych, potrzebni są także coraz liczniejsi specjaliści zarządzania danymi.

"Już teraz jest problemem znalezienie specjalistów posiadających umiejętności związane z wykorzystaniem Big Data, a sytuacja nie poprawi się to w najbliższym czasie" - napisano w raporcie.

Analitycy Gartnera przewidują, że do 2015 roku big data przyczyni się do stworzenia 4,4 mln miejsc pracy na całym świecie, ale jedynie jedna trzecia tych stanowisk zostanie obsadzona.

Użytkownicy biznesowi wymagają, aby wyniki analiz były zintegrowane z ich codziennymi działaniami operacyjnymi. Odsetek użytkowników danych pochodzących z projektów związanych z Big Data wzrośnie z 28% w 2011 do 50% w 2014.

Według autorów raportu, w ciągu najbliższych 24-36 miesięcy głównym wyzwaniem, przed którym staną organizacje, będzie rekrutowanie, zatrzymywanie i rozwijanie ludzi, którzy posiadają umiejętności w zakresie zaawansowanego zarządzania danymi i analityki. Są to analitycy danych, liderzy informacji, stewardzi danych, chief data officers i architekci informacji.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy