Zapanować nad mobilnością

Do 2015 roku na świecie będzie już 1,3 mld mobilnych pracowników - wynika z prognoz IDC. Jednak firmy nie są gotowe na przyjęcie tego trendu - uważają eksperci firmy ClickSoftware Technologies.

Ok. 46% ankietowanych CIO uważa, że obecna strategia korporacyjna nie jest dostosowana do zmian związanych z upowszechnieniem urządzeń mobilnych. Jednocześnie, 74% CIO uważa, że dla firm kwestia mobilności w kontekście obsługi klientów jest ważna.

IDC przeprowadziła ankietę wśród CIO z Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, a wyniki pokazują, że zjawisko BYOD (bring-your-own-device) odgrywa znaczącą rolę w zwiększaniu liczby pracowników mobilnych. Spośród ankietowanych CIO, 75% przyznało, że ich pracownicy przynoszą co najmniej jedno prywatne urządzenie do pracy.

Wzrost w tym obszarze napędzany jest m.in. przez BYOD, ponieważ użytkownicy są sfrustrowani tempem w jakim ich działy IT konfigurują urządzenia i zwiększają ich przydatność w pracy.

Budowanie strategii dla mobilności

Wyzwaniem dla CIO jest zdefiniowanie skutecznych strategii dla mobilności. To wyzwanie rośnie w obszarach, w których zatrudniani są wysoko wykwalifikowani, trudno dostępni na rynku pracy ludzie lub w obszarach, gdzie konieczny jest wysoki poziom mobilnej obsługi klientów.

Mniej niż połowa pracowników z tej grupy używa smartfonów jako części swojego korporacyjnego wyposażenia.

Zapewnienie jakości i standardów obsługi to łatwe zadanie dla 66% respondentów (w sektorze handlu uważa tak 80%, a w sektorze publicznym - 30% CIO).

"CIO rozumieją wyzwanie i potrzebę wdrożenia platformy mobilnej w firmie, wpisania mobilności w strategię biznesową, ale nie wiedzą od czego zacząć" - uważa Moshe BenBassat, prezes ClickSoftware. "Technologia i użytkownicy zmieniają się bardzo szybko, ale CIO nie powinni tracić nad tym kontroli" - dodaje.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy