Wizjoner ponad granicami

Jego osobistym sukcesem było utrzymanie dobrych relacji z pracownikami. Wraz ze zmianami struktury Markowi Krajanowskiemu udało się wprowadzić nowe rozwiązania dla biznesu. Sztandarowym przedsięwzięciem była realizacja nowego modelu Help Desku, opierającego się na trzypoziomowej organizacji (Call Center, professional i managed services). Nie tylko przyczyniło się to do redukcji kosztów (zmniejszenie kosztu lokalnego Help Desku on-site o 30%) przy jednoczesnym poszerzeniu zakresu serwisu (zwiększenie dostępności o 50% ), ale zostało wysoko ocenione przez klientów (jeden z najwyższych w europejskiej strukturze organizacji wskaźnik zadowolenia klientów).

Wizja celów strategicznych

Umiejętność przekonania zespołu i zachęcenia do zmian wynika z konsultacyjnego stylu zarządzania, jaki preferuje Marek Krajanowski. "Biorąc pod uwagę złożoność tematów, którymi w obrębie IT się zajmuję, polegam na swoim zespole, ale staram się też nie zapominać o dalekosiężnej wizji" - zaznacza. "Brak lub nawet chwilowe utracenie z zasięgu wzroku tej mocno zarysowanej wizji docelowej, do której byłem w stanie przekonać zarząd i kolegów z zespołu, spowodowałyby, że zmiana mogłaby się nie udać".

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Równolegle następowała zmiana kulturowa - jej podstawowy wymiar niosło przekazanie zakresu odpowiedzialności i decyzyjności w dół struktury organizacyjnej. "Wcześniej ludzie byli przyzwyczajeni do konkretnych szczegółowych dyrektyw. Dzisiaj oczekujemy aktywności, kreatywności i podejmowania wyzwań. To proces, który trwa do dziś. Ale przynoszący owoce - sprawdza się kultura właścicieli obszarów i zbudowanie zespołu biorącego odpowiedzialność za swoje decyzje. To wyraźne delegowanie kompetencji musi być powiązane z podporządkowaniem poszczególnych działań celom nadrzędnym" - uważa Marek Krajanowski.

W wymiarze przyszłego wsparcia IT stanowią one solidne podwaliny pod strategiczne wdrożenie SAP. Kluczem jest kształtowanie zespołu, który działa w modelu ukierunkowanym na wysoką wydajność, kreatywność i przedsiębiorczość. Wizja przyszłości Marka Krajanowskiego ściśle związana jest z ambitnymi celami polskiego oddziału, który chce odgrywać aktywną rolę w regionie. "Do tego potrzebne jest dojrzałe, doprecyzowane pod względem obiektywnym wskaźników, funkcjonowanie opierające się na potrzebach i priorytetach biznesu. Obecnie nasze IT klasyfikujemy, zależnie od obszaru, na 3., miejscami nawet 4. poziom w 5-stopniowej typologii dojrzałości IT. W perspektywie kilku lat pożądane jest, abyśmy osiągnęli najwyższy, 5. poziom. Uważam, że jesteśmy w stanie temu wyzwaniu sprostać" - podkreśla Marek Krajanowski.


TOP 200