Wdrożenie - wyścig z czasem

Ponad 94% CIO ma problem z dostarczeniem na czas i w zamierzonym budżecie projektów związanych z wdrażaniem aplikacji korporacyjnych - wynika z badania przeprowadzonego przez brytyjską edycję Magazynu CIO.

Wdrożenie - wyścig z czasem

Respondenci badania odpowiadają średnio za roczne budżety IT w wysokości 262 mln GBP (1352 mln PLN). Ok. 41% budżetów CIO zostało w 2013 roku przeznaczonych na projekty wdrożeń aplikacji, które są związane z operacjami biznesowymi i z analizami.

Jednak 76% menedżerów IT, którzy uczestniczyli w badaniu wskazało, że dostarczenie projektu na czas i w budżecie jest coraz trudniejsze. Jedynie 24% uważa, że stało się to łatwiejsze.

CIO i menedżerowie IT często zauważają, że największe trudności wiążą się z wczesnymi etapami wdrożenia - niemal połowa (48%) twierdzi, że był to najtrudniejszy okres. Ok. 38% twierdzi, że największym wyzwaniem jest dla nich testowanie oprogramowania.

Niemal połowa dyrektorów IT uważa, że jest to związane z połączeniem czynników takich jak długi czas potrzebny na testy aplikacji, opór użytkowników końcowych, ograniczone umiejętności ich własnych pracowników.

Wydaje się jednak, że CIO zamierzają aktywnie podchodzić do radzenia sobie z tymi problemami w przyszłym roku - 55% planuje zatrudnić nowe osoby z konkretnymi umiejętnościami, które są potrzebne do wdrożeń, a 46% zamierza zatrudnić konsultantów, aby poprawić procesy. Ponad połowa zamierza zwiększyć elastyczność swoich procesów wdrożeń.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy