Unified Communication and Collaboration: więcej niż komunikacja

Warto również wspomnieć, że utrzymywanie dzisiejszej infrastruktury komunikacyjnej w przedsiębiorstwach jest po prostu kosztowne. Jak wynika z badania WAN Manager Survey 2010 przeprowadzonego przez IDC w Europie Zachodniej, 36% tamtejszych CIO oczekuje, że budżet przeznaczany na wydłużanie cyklu życiowego istniejącej infrastruktury wzrośnie w roku 2011.

Przy podejmowaniu decyzji o wdrożeniu (czy?) nie bez znaczenia pozostaje kwestia implementacji (jak?). Część firm decyduje się na samodzielne wdrożenie, co jest obciążone sporym ryzykiem niepowodzenia, z uwagi na nieprzemyślane decyzje technologiczne, robienie zbyt wielu rzeczy na raz, nieuwzględnianie punktu widzenia użytkowników końcowych, brak zaangażowania kadry zarządzającej wyższego szczebla i w końcu pośpiech. Dlatego profesjonalne firmy świadczące usługi wdrożeniowe będą zyskiwać na znaczeniu. Polski rynek usług profesjonalnych będzie rósł średnio dwukrotnie szybciej niż cały rynek UCC na przestrzeni kolejnych kilku lat.

Zobacz również:

  • Ruszyły testy satelitów Starlink działających w trybie „direct-to-cell”
  • Mistrzowie sztuki motywacji
Unified Communication and Collaboration: więcej niż komunikacja

TOP 200