Uczeń o mistrzu

W książce "A Class with Drucker: The Lost Lessons of the World's Greatest Management Teacher" William Cohen opowiada, czego nauczył się podczas pracyze swoim mistrzem Peterem Druckerem. Oto wybrane uwagi.

W książce "A Class with Drucker: The Lost Lessons of the World's Greatest Management Teacher" William Cohen opowiada, czego nauczył się podczas pracyze swoim mistrzem Peterem Druckerem. Oto wybrane uwagi.

Przywództwo jest podstawą wszystkich działań. Szereg przykładów z historii dowodzi, że organizacje na przegranej pozycji, z gorszymi zasobami czy pracownikami, pokonywały potężnych konkurentów i przeciwności losu dzięki sile swoich przywódców.

Każdy jest inny i wymaga odmiennego traktowania. Cohen wspomina, że jako młody menedżer odbierał raporty od szefów poszczególnych projektów. Każdy wymagał innego, niekiedy diametralnie różnego podejścia. Sztuką jest łączyć potem te przeciwieństwa, a jak stwierdził Drucker, "wspieraj ich mocne strony, a słabe niech nie mają znaczenia".

Nie bądź pochopny. Kiedy sprawy idą źle, należy za wszelką cenę unikać nieprzemyślanych, pośpiesznych decyzji. Zawsze bardziej opłaca się poświęcić więcej czasu na to, aby przypatrzeć się lepiej problemowi i dopiero po dobrym rozpoznaniu podjąć działania naprawcze.

Podczas manewrowania między mieliznami najwięksi przywódcy zdobywają się na najbardziej twórcze myślenie. Niech za przykład posłuży Ken Iverson, w latach 80. i 90. CEO firmy Nucor - amerykańskiego potentata stalowego. Kiedy do branży zawitała recesja, zarządził obcięcie płac członkom kierownictwa i sobie. Wprowadził trzydniowy tydzień pracy. Ale w ciągu trzech lat recesji nie zwolnił ani jednego pracownika. Jeśli zatem planujesz zwolnić pracownika, zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby go chronić, pomóż mu nawet znaleźć nowe miejsce pracy - stwierdza Cohen.

Na podstawie: Jariny D'aurio, "Five Things William Cohen Has Learned From Peter Drucker", CIO 23 kwietnia 2008


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy