Trzy kroki do lepszej produktywności zespołu IT

Jeśli menedżer IT chce polepszyć działanie swojego zespołu i zwiększyć produktywność, może skorzystać z trzech rad, których udziela Brian Souza, trener biznesu.

Zawsze działaj jak coach, a nie jak menedżer. Liderzy światowej klasy rozumieją, że jedynym sposobem na systematyczną poprawę indywidualnych wyników jest konstruktywny coaching i dawanie informacji zwrotnej na temat czynionych postępów. Kwartalne podsumowania działalności nie są wystarczające. Poleganie na kimś z zewnątrz, kto raz do roku przyjdzie aby przeszkolić zespół także nie rozwiąże problemu. Coachowanie i rozwijanie ludzi to nie może być jednorazowe wydarzenie. To ciągły proces, który powinien być interaktywnie przypisany do wszystkich działań lidera.

Czasami powinieneś przeanalizować własne priorytety. Łatwo jest poradzić sobie z procesową częścią zadań (planowanie, budżetowanie, kontrolowanie, alokacja zasobów i tak dalej), ponieważ większość menedżerów ma w tym obszarze wysokie kwalifikacje. Ludzka strona zarządzania jest trudniejsza, ponieważ niewielu menedżerów potrafi odpowiednio do tego podejść. Powód, dla którego wielcy trenerzy nieustannie otrzymują najwięcej od swoich ludzi jest taki, że najwięcej im dają. Jedyny sposób aby zrealizować swój potencjał jako lider, to pomóc ludziom z zespołu zrealizować ich potencjał.

Nigdy nie zapominaj, że rozwój przywództwa zaczyna się od osobistego rozwoju. W skrócie, wszystko zaczyna się od ciebie. Aby twój zespół nadawał się do coachowania, sam musisz być gotowy do treningu. Aby zespół się otworzył, ty najpierw musisz się otworzyć. Aby twój zespół otrzymał informację zwrotną o rozwoju, musisz najpierw zdobyć informację zwrotną o twoim rozwoju. Jako coach, ustalasz standardy dla twojego zespołu. A twój własny przykład jest najpotężniejszym narzędziem przywództwa jakie posiadasz.

Brian Souza jest założycielem ProductivityDrivers, firmy specjalizującej się w szkoleniach biznesowych.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy