Świadomi technologicznie liderzy

Zarządy firm powinny poświęcać tyle samo uwagi sprawom IT, co kwestiom księgowym, ale robią to rzadko - wynika z raportu opublikowanego przez Deloitte Center for Corporate Governance.

Dzisiejsze firmy potrzebują menedżerów "świadomych technologicznie", którzy mogą mieć pewność, że strategia IT jest w zgodzie z ogólnym planem strategicznym oraz są w stanie monitorować elementy ryzyka związane z IT. "Rosnąca złożoność i wszechobecność IT w coraz większym stopniu czyni z informatyki obszar wiedzy niezbędnej kadrze zarządzającej. Zarządy powinny poświęcać tyle samo uwagi największym projektom IT, co innym nakładom inwestycyjnym" - czytamy w raporcie.

Jednak większość przedstawicieli zarządów przyznaje, że nie poświęca wystarczająco dużo czasu na nadzorowanie IT, być może dlatego, że nie czują się komfortowo w kwestiach technologicznych - wynika z raportu.

Autorzy raportu sugerują, że CIO powinni edukować zarządy swoich firm w dziedzinie strategii i ryzyka IT, używając do tego języka biznesowego, a nie żargonu technologicznego. Być może dobrym rozwiązaniem byłoby stworzenie bezpiecznego edukacyjnego portalu dla zarządu, w którym byłyby umieszczone najważniejsze dokumenty, mierniki i analizy danych, wspierające procesy podejmowania decyzji.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy