Supermeni są wśród nas…

Zapewnij cykliczną i transparentną komunikację

Chodzi o współpracę IT z biznesem. Czy cykliczne i indywidualne spotkania z liderami biznesu to wystarczająca reguła i forma dobrej komunikacji? Nie, ponieważ zapominamy o najważniejszym - o pozostałych pracownikach! O tych, którzy po stronie biznesu i IT współpracują, realizują projekty i wprowadzają wymagane zmiany. Nie każdy lider z biznesu będzie miał czas i wenę twórczą, aby informować obie strony o realizacji zadań, planach czy sukcesach współpracy pomiędzy IT a biznesem. Krótkie cykliczne informacje w formie e-maili lub strona intranetowa są pasywnym sposobem informowania, ale to idealna forma przekazu, skutecznie docierająca do wszystkich zaangażowanych. Takimi kanałami komunikacji szef IT może otwarcie chwalić i doceniać dobrą współpracę z biznesem, podając za przykład zrealizowane projekty czy zmiany jako dowody sukcesu.

Podsumowanie

Przedstawione pięć miękkich zmian to tylko przykłady, które mogą pomóc szefowi IT zbudować informatykę opartą na lepszej współpracy z biznesem. Wiele zmian szef IT możne zrealizować niedużym wysiłkiem już jutro w ramach obecnych możliwości i warunków w jego firmie. Ważne jest, aby wymienione zmiany odbywały się sekwencyjnie, konsekwentnie i w logicznej kolejności. Każda zmiana wymaga czasu i konkretnych wyników, które szef IT powinien sam mierzyć i monitorować. W czasach niepewności rynku, turbulencji giełdowych i walutowych szef IT nie powinien czekać na dodatkowe środki w budżecie, reorganizację lub nowe etaty. Powinien zacząć wprowadzać zmiany. Dlatego determinacja, konsekwencja i dyscyplina CIO są kluczem do poprawy jego warunków pracy oraz wizerunku w firmie. Ktoś kiedyś powiedział: "Szef IT może cierpieć tylko z dwóch powodów: braku sukcesów lub nadmiaru dyscypliny".

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

TOP 200