Strategia - pasierb współczesnej praktyki zarządzania

Wnioski CXO

Analizując te uwarunkowania, CXO dochodzi do niżej sformułowanych wniosków, które ciągle przyjdzie mu z pewnością weryfikować w tempie dyktowanym przez postęp techniczno-organizacyjno-społeczny ery informacji:

1. Systemy informacyjne w korporacji ery informacji powinny umożliwiać kierowanie procesami realizowanymi w firmie:

  • w wyniku postrzegania zdarzeń również w kilku innych równoważnych z finansową perspektywach

  • na podstawie mierzenia ich przebiegu za pomocą wskaźników charakteryzujących zarówno ich poprzednią realizację, jak również ich przyszły rozwój

  • w sposób pozwalający na racjonalne wykorzystanie i rozwój zarówno materialnych, jak i niematerialnych zasobów firmy.
2. Pożądaną w erze informacji elastyczność realizowanych w firmie procesów mogą zapewnić systemy kierowania lepiej wyzwalające dodatnie efekty, zwłaszcza duchowego aspektu prawa harmonii pracy, umiejące pogodzić:

  • wynikający z bazowej technologii zarządczej reżim w realizacji procesów

  • z wykorzystaniem kreatywności pracowników w celu dostosowywania i realizacji procesów firmy zgodnie z wymogami otoczenia, a w szczególności sektorów i rynków, na których firma działa.
3. Podstawowym wyzwaniem firm początku ery informacji jest konieczność udoskonalenia procesu zarządzania strategicznego. Niesprawność tego procesu powoduje, że firma nie w pełni wykorzystuje swoje mocne strony i ogranicza słabe.

4. Zarządzanie strategiczne w spełniającej wymogi ekologiczne firmie ery informacji winno polegać na ciągłym poszukiwaniu i wdrażaniu rozwiązań organizacyjnych stabilizujących bądź przywracających równowagę pomiędzy:

  • gwarantującą rozwój walką przedsiębiorstwa z konkurentami na rynku oraz pomiędzy pracownikami w ramach struktur organizacyjnych firmy

  • a postępem w coraz pełniejszym wykorzystaniu dodatnich efektów praw podziału i harmonii pracy.
5. Dla uzyskania przewagi konkurencyjnej podstawowe znaczenie dla firmy ma wspomaganie komputerowe, które:

  • urealni wielowymiarowe postrzeganie, mierzenie i kierowanie procesami na wszystkich poziomach zarządzania

  • pozwoli racjonalnie wykorzystywać w sposób zrównoważony zasoby materialne, jak i niematerialne zarówno w krótkich, jak i długich horyzontach czasowych.
Przypis:

  1. R. S. Kaplan, D. P. Norton Strategiczna karta wyników, PWN, Warszawa, 2002.

  2. jw.

  3. M. E. Porter Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.

  4. G. Gieryszewska, M. Romanowska Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2001.

  5. M.E. Porter , op.cit.

  6. Zarządzanie strategiczne: metody, koncepcje red. R. Krupski, WAE, Wrocław 2001.

  7. A. Smith Badanie nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, PWN, 1954.

  8. K. Adamiecki O nauce organizacji. Wybór pism PWE, Warszawa 1970.

  9. D. Ricardo Zasady ekonomii politycznej i opodatkowania PWN, Warszawa 1954.

  10. R.S. Kaplan, D. P. Norton, op.cit

  11. K. Adamiecki, op.cit.

  12. R. S Kaplan, D.P Norton, op.cit.

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

TOP 200