Śremskie żeliwa
- Iwona D. Bartczak,
- 01.09.2004
To biznes stary, pamiętający jeszcze narodziny kapitalizmu. Bywa opłacalny. Odlewnia Żeliwa w Śremie stosuje metody zarządzania, czyniące zeń mistrza w branży.
To biznes stary, pamiętający jeszcze narodziny kapitalizmu. Bywa opłacalny. Odlewnia Żeliwa w Śremie stosuje metody zarządzania, czyniące zeń mistrza w branży.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
"Cały czas myślimy, jak działać lepiej, co jeszcze usprawnić, jaką słabość wyeliminować" - mówi Danuta Glanc, dyrektor finansowy Odlewni Żeliwa w Śremie. Aby dowiedzieć się, na jakich klientów i jakie produkty postawić, przeanalizowano historię kontaktów z klientami, w tym zmian cen, określono satysfakcjonujący wynik na produkcji dla każdego klienta i dla każdego wyrobu, oceniono przyczyny złej rentowności (np. przyczyny technologiczne, nieodpowiedni poziom cen, struktura asortymentu itd.).
O powodzeniu przesądziło uczynienie z ustalania satysfakcjonującego wyniku na sprzedaży dla każdego klienta stałego ważnego mechanizmu funkcjonowania firmy, a nie jednorazowego czy doraźnie podejmowanego działania. Wypracowano model oceny wyniku. "Zespół ds. Rentowności stale (zbiera się co tydzień) analizuje - w oparciu o ten model - dane, które automatycznie są rejestrowane w systemie pod tym kątem, i podejmuje decyzje o zmianach technologicznych, cenowych, produktowych i innych" - mówi Danuta Glanc.