Skurczył się rynek outsourcingu

Wartość światowego rynku outsourcingu zmalała w II kw. br. o 18% - do 16,4 mld USD, z powodu słabego popytu w USA i ogólnego spadku liczby dużych kontraktów - wynika z badania firmy TPI.

Całkowita wartość kontraktów outsourcingowych w Ameryce spadła o 51% w porównaniu z II kw. 2010 r. Rynek w regionie Azji-Pacyfiku wzrósł o 55% w porównaniu z II kw. ub.r. - wynika z Global TPI Index, który bada kontrakty outsourcingowe o minimalnej wartości 25 mln USD. Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA) odnotowały w tym okresie wzrost o 13%.

Wartość restrukturyzacji, definiowanych jako odnowienie kontraktu, restrukturyzacja lub renegocjacja, wzrosła (w kategorii całkowitej wartości kontraktu) o 30% w ciągu roku.

Mimo globalnego skurczenia się rynku, dostawcy usług z Indii, jak Tata Consultancy Services (TCS) czy Infosys, odnotowali wysokie wzrosty przychodów i zysków w II kw. br. oraz wzrost popytu na swoje usługi.

TCS, największa firma outsourcingowa w Indiach ogłosiła wyniki kwartalne na poziomie 2,4 mld USD przychodów, o 34,4% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Infosys (druga pozycja na rynku) osiągnął przychody w wysokości 1,7 mld USD, o 23% więcej niż rok wcześniej.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy