Rynek, jaki jest...

Zmieniamy strategię

Stajemy się firmą, która oferuje rozwiązania i usługi, a nie wyłącznie sprzęt, jak zdarzało się w przypadku Fujitsu Siemens Computers. Chcemy postawić na usługi zarządzania infrastrukturą IT klientów - począwszy od komputerów desktop, a na systemach zwirtualizowanych i pamięciach masowych kończąc. Docelowo planujemy udostępnić klientom pełną infrastrukturę IT w modelu managed services. Dotychczas na dział usług przypadało 15-20% przychodów. To się zmieni. A w realizacji nowej strategii pomoże nowy dyrektor handlowy oraz ludzie, których zatrudniamy i planujemy zatrudniać nadal. W niektórych krajach Fujitsu oferuje również usługi wirtualnej infrastruktury. Firma buduje ją, a następnie wynajmuje jej kawałek klientom. Jeśli ocena opłacalności i osiągnięcia odpowiedniej skali działania w Polsce na to pozwolą, wówczas zdecydujemy się na budowę takiej infrastruktury także w naszym kraju.

Nasze strategiczne plany przesuwające akcent na usługi nie oznaczają, że rezygnujemy z rynku konsumenckiego. Wierzymy, że pozostanie grupa klientów, która będzie chciała kupować nasze produkty. Chcemy jednak, aby były to rozwiązania z tzw. wyższej półki, takie jak nasze komputery z odtwarzaczami Blue-ray i wyjściem telewizyjnym HDMI.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Roman Durka, prezes zarządu Fujitsu Technology Solutions

Komunikujemy

Firmy w czasie spowolnienia gospodarczego stoją przed kilkoma ważnymi zadaniami, takimi jak: utrzymanie przychodów na stałym poziomie, podnoszenie jakości obsługi klienta oraz optymalizacja kosztów i zasobów poprzez usprawnianie procesów biznesowych. Branża teleinformatyczna, którą reprezentuje firma NextiraOne, ma do zaoferowania szereg rozwiązań zdolnych wspomóc firmy i organizacje w tych kwestiach. Zmieniające się warunki zewnętrzne definiują nowe potrzeby komunikacyjne w zakresie mobilności, elastyczności i efektywności, które są doskonale zaspokajane przez rozwiązania Contact Center (CC) oraz Unified Communications (UC).

Profesjonalne CC optymalizuje wykorzystanie zasobów wewnętrznych przedsiębiorstwa, umożliwia monitoring jakości i kosztów pracy. CC to również narzędzie analityczne, które oferuje nam wiedzę na temat działań konkurencji, segmentacji klienta i jego potrzeb oraz rynku. CC to system, poprzez który firma zarządza i obsługuje klienta w sposób proaktywny, dedykowany i kompleksowy.

Natomiast rozwiązania Unified Communications pomagają opanować komunikacyjny chaos w przedsiębiorstwie poprzez integrację wielu kanałów do kontaktu wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Ponadto wspierają nowe modele pracy - pracowników mobilnych oraz specjalistów wykonujących swoje zadania zdalnie. W dobie obniżania kosztów podróży i kosztów niedostępności specjalistów warto zainwestować w rozwiązania wideokonferencyjne oraz Telepresence. Narzędzia te wspomagają pracę grupową i mają wpływ na bezpieczeństwo i efektywność pracy.

Marek Kobielski, prezes zarządu NextiraOne Polska, wiceprezydent NextiraOne Central Europe


TOP 200