Rozmowy kontrolowane

Komunikacja głosowa ma kluczowe znaczenie w przypadku skomplikowanych produktów oferowanych w wielu wariantach. Krakowski start-up CallPage zbudował z sukcesem rozwiązanie wspierające komunikację z klientami.

FOTO: Gratisography

CallPage to krakowski startup, który założyli trzej Ukraińcy mieszkający w Polsce: Ross Knap, Sergey Butko i Andrew Tkachiv, absolwenci polskich uczelni. Firma opracowała i wdrożyła system pozwalający na analizę zachowań osób odwiedzających stronę internetową i umożliwiający nawiązanie bezpośredniego kontaktu w 28 sekund.

Z systemu CallPage korzysta obecnie ponad 3 tysiące firm z całego świata, z czego ponad 70% z Polski. Liczba jego użytkowników przekracza już 2 mln osób, z których około 800 tys. stanowią Polacy. Z widgetu korzystają również duże firmy, jak m.in. UPC, Idea Bank, Medicover, Skamex czy Coral Travel.

CallPage analizuje zachowanie użytkownika na stronie internetowej i w odpowiednim momencie na ekranie wyświetlają okienko z propozycję oddzwonienia. Jeżeli internauta, jako potencjalny klient ma pytania, widget daje mu możliwość pozostawienia swojego numeru telefonu, na który firma oddzwania. System CallPage dokonuje automatycznego zestawienia klienta z przedstawicielem danej firmy i przekonwertowuje go w najlepszym dla sprzedawcy momencie. Jeżeli potencjalny klient wejdzie na stronę internetową poza godzinami pracy firmy, ma możliwość zamówienia rozmowy telefonicznej za pośrednictwem CallPage na określoną godzinę. Firma może dostosować wygląd panelu, np. dodając swój opis, grafiki lub zmienić układ kolorów, dopasowując go do wyglądu swojej strony internetowej, tak aby przyciągał uwagę osób odwiedzających stronę.

Rozmowy kontrolowane

W celu usprawnienia pracy CallPage można zintegrować z różnymi narzędziami, jak m.in. HubSpot, Salesforce, GetResponse czy Zapier.

Do obsługi klientów służą algorytmy realizujące proces zestawiania, inicjowania i kosztowej optymalizacji połączeń telefonicznych. System pozwala zarządzać wszystkimi połączeniami telefonicznymi w firmie. Klienci coraz częściej preferują taką formę kontaktu, gdyż mogą poznać lepiej cechy produktu lub usługi, którą planują zakupić. Wszystkie kontakty i relacje są zarządzane przez autorski system CRM, który zbiera informacje o kliencie: jak użytkownik trafił na stronę, jak się zachowuje, co kilka, gdzie przewija, jakie podstrony odwiedza, jak zachowywał się podczas ostatniej wizyty, gdzie jest zlokalizowany, z jakiego urządzenia korzysta.

Rozmowy kontrolowane

FOTO: Call Page

"Wierzymy, że w ciągu najbliższych kilku lat zrobimy rewolucję na rynku oprogramowania Voice Analytics oraz Call Center as a Service, podobną do tej którą zrobiliśmy kilka lat temu, wprowadzając na rynek oprogramowanie typu "automation callback”

– mówi Ross Knap współzałożyciel i Prezes CallPage.

CallPage nie miał kłopotów z finansowaniem. Na początku 180 tys. zł zainwestował fundusz AIP Seed Capital wspólnie z aniołem biznesu. Inwestycja się opłaciła - po trzech latach anioł biznesu dokonał wcześniejszego wyjścia pomnażając kapitał dziesięciokrotnie. Później pojawił się estoński akcelerator Startup Wise Guys. Fundusz bValue, dostarczył nie tylko kapitału ale również eksperckiej wiedzy biznesowej doświadczonych graczy: Rafała Brzoski (InPost), Mariana Owerka (Bakalland) i Tomasza Misiaka (Work Service). Teraz głównym inwestorem jest polsko-izraelski fundusz TDJ Pitango Ventures, który powstał przy wsparciu środków publicznych pochodzących z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Do grupy inwestorów dołączyły fundusze Innovation Nest i Market One Capital. W 2017 roku spółka została dokapitalizowana łączną kwotą 17 mln zł.

W 2019 r. CallPage ma wprowadzić analizę połączenia telefoniczne, nie tylko przechodzącego przez widget szybkiego kontaktu na stronie internetowej (28 sekund), ale również ze wszystkich innych kanałów firmowych. Dodatkowo, rozwiązanie sztucznej inteligencji pozwoli zajrzeć do dokumentacji rozmowy oraz dowiedzieć się więcej o dzwoniących klientach: pojawi się możliwość zbadania humoru rozmówcy, ustalenia płci, emocji, które pojawiły się podczas rozmowy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200