Rośnie rynek CRM

W 2010 r. aplikacje CRM znacząco zyskały na popularności wśród użytkowników korporacyjnych, a w tym roku ten rynek nadal będzie rósł.

Jak wynika z badania Worldwide Semiannual Customer Relationship Management Applications Tracker przeprowadzonego przez IDC, w tym roku użytkownicy biznesowi przeznaczą jeszcze większe środki na rozwój systemów CRM. W 2010 r. Oracle, SAP i Salesforce.com zgromadziły po 1 mld USD przychodów z tytułu sprzedaży oprogramowania CRM na świecie.

Z badania wynika, że przedsiębiorstwa wydały w ubiegłym roku 16,5 mld USD na rozwiązania CRM, jest to o 6,2% więcej niż w 2009 roku.

Sprzedaż CRM skoncentrowanego na marketingu wzrośnie w 2011 roku o 8,6% w porównaniu z 2010 r. Sprzedaż narzędzi CRM do obsługi klientów wzrośnie o 8,2% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Sprzedaż rozwiązań CRM wspomagających sprzedaż, przeznaczonych dla contact centers wzrośnie w tym roku o 5,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Firmy Oracle, SAP i Salesforce.com były w ubiegłym roku jedynymi sprzedawcami, którzy odnotowali ponad miliard USD przychodów z rozwiązań CRM. Pozostałych 19 sprzedawców aplikacji CRM odnotowało ponad 100 mln USD przychodów z tytułu sprzedaży tego oprogramowania w 2010 r., co dało im 35-proc. udziały w rynku.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy