Relacje poprawiają jakość współpracy

Dobry wizerunek buduje się codzienną pracą. Naszym działaniem kształtujemy kulturę firmy, w której IT jest doceniane. Trudno mi sobie wyobrazić, jak można by skutecznie działać bez posiadania dobrej marki w organizacji.

Ważnym elementem jest wypracowanie z użytkownikami określonego poziomu świadczonych usług i dotrzymywanie go, opierając się na zdefiniowanych wskaźnikach - to jest element twardy.

Jednak ograniczają nas budżety i nie wszystkie życzenia biznesu można zrealizować. Dlatego równie ważna jest komunikacja, i to zarówno na poziomie kadry menedżerskiej, jak i na poziomie operacyjnym - z użytkownikami, którzy często podsuwają cenne pomysły.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT

Istotne jest, aby dział IT potrafił słuchać, jakie są oczekiwania użytkowników usług, czego życzy sobie klient. Dbamy o wizerunek wewnętrzny, ale także o dobre relacje z dostawcami. Prowadzimy regularne badania poziomu zadowolenia klientów w formie anonimowej ankiety, także po zakończeniu projektów pytamy użytkowników o opinie. Co roku powstaje barometr nastrojów zespołu. Monitorujemy także jakość współpracy z zewnętrznymi partnerami, pytamy ich, jak postrzegają nasz dział. Dobre relacje poprawiają jakość współpracy.

Nasze wartości to: zaangażowanie, współpraca, szacunek, zaufanie i życzliwość. Chcemy, aby inne działy dostrzegały nasze zaangażowanie, uważały nas za dobrego doradcę, pomagającego ukierunkować biznes tak, aby możliwa była optymalizacja procesów.

W naszym przypadku istotne jest także to, jak postrzega nas partner zagraniczny, niemiecka centrala koncernu. Trzeba pamiętać o różnicach kulturowych, które mogą wpłynąć na wizerunek. Podam przykład: przeprowadziliśmy z Niemcami warsztaty, podczas których rozmawialiśmy również o różnicach kulturowych - okazało się, że niezrozumiały i dziwny jest dla nich polski przesąd zakazujący podawania ręki "przez próg" - nie wiedzieli, czemu ktoś witając się z nimi, cofa rękę.

Edward Lachowicz, CIO, Volkswagen Poznań

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200