Ręka w rękę z biznesem

Największym wyzwaniem nowoczesnego CIO jest sprostanie oczekiwaniom biznesu oraz nadążanie za innowacjami technologicznymi.

Ręka w rękę z biznesem

Mark Bramwell jest CIO w Wellcome Trust, największej w Wielkiej Brytanii firmy z branży biomedycznej. Jego organizacja niedawno poprawiła dostępność systemu przez wirtualizację serwerów opartą na technologii HP.

"Mamy 99,97% dostępności, ale teraz każdy przestój systemu jest ogólnym przestojem (wobec 97,5% w przeszłości)" - mówi Bramwell.

Aby sobie z tym poradzić, IT musi sprostać oczekiwaniom biznesu, które Bramwell określa jako "dorosłe relacje biznesowe" i "totalną otwartość i transparentność".

"Przestoje serwisów są wyjątkiem, a nie normą. Nie ma potrzeby ukrywania błędów czy przestojów. Nie ma sensu chować głowy w piasek, gdy się zdarzają. Rolą CIO jest podnieść rękę i przyznać się do błędu" - mówi.

Bramwell twierdzi, że jest w stanie utrzymywać dojrzale relacje biznesowe ponieważ na swojej liście osiągnięć ma udane realizacje projektów IT, a jego wiarygodność pomaga w tworzeniu zaufania w gronie top menedżerów w organizacji. To sprawiło, że Wellcome Trust z sukcesem wprowadził 46 dużych projektów w ubiegłym roku.

"Był to niemal jeden projekt tygodniowo. Biznesu musi wchłonąć tę ogromną ilość zmian. Projekt nie kończy się w momencie implementacji, trzeba się upewnić, że cały czas wspiera wzrost biznesowy" - mówi Bramwell.

Wśród 46 dużych projektów, które zostały wprowadzone w ubiegłym roku, znalazło się wdrożenie Microsoft Office 2010, upgrade SharePointa, odświeżenie systemów finansowych i inwestycyjnych.

Był to także drugi rok planu wirtualizacyjnego, w tej chwili wirtualnie działa 72% maszyn. Udało się zredukować liczbę fizycznych serwerów z 220 do 50.

Mimo, że jest szefem IT w Wellcome Trust od trzech lat, Bramwell nie ma kwalifikacji technologicznych. Dołączył do firmy w 2006 roku jako IT development manager, po niemal 16-letniej pracy w WHSmith jako szef działu rozwoju IT, gdzie trafił od razu po studiach, na kierunku biznes i finanse. Nadrabia swój brak technicznego wykształcenia dzięki aktywnemu udziałowi w organizacjach zrzeszających CIO, bierze także udział np. w spotkaniach forum dyrektorów IT z branży biomedycznej. Jest także otwarty na sugestie dotyczące nowych technologii, pochodzące od biznesu i użytkowników.

Przyznaje, że jednym z najważniejszych codziennych wyzwań dla niego i jego działu jest nadążanie za innowacjami technologicznymi.

"Biznes powinien mieć wpływ na agendę technologiczną" - uważa Bramwell. Na przykład Wellcome Trust wprowadził 130 dla działu biznesowego, co pomogło pozbyć się papierowych dokumentów podczas spotkań i oszczędziło setek stron wydruków.

Wprawdzie iPady, laptopy i przyczyniły się do wzrostu kosztów w organizacji związanych z IT, z 500-600 £ do 1750 -2000 £ na użytkownika, ale iPady pomogły zwiększyć wydajność i ułatwiły procesy podejmowania decyzji.


TOP 200
Na ten temat
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy