Racjonalizacja kosztów IT poprzez wirtualizację

To jedna z najbardziej wiarygodnych metod, a jej zastosowanie wpłynęło na przyspieszenie i uwiarygodnienie wyników naszych działań" - mówi Sławomir Soszyński.

Problemy przy tak dużym projekcie wirtualizacji w międzynarodowej i wielokulturowej firmie sektora bankowego nie ograniczają się jedynie do zagadnień technologicznych. Istotną kwestią jest zapewnienie zgodności z przepisami polskiego i międzynarodowego prawa, standardów bezpieczeństwa informacji oraz przetwarzania danych osobowych. "Dostęp do poufnych danych mogą mieć wyłącznie pracownicy Citi Handlowy. Kwestia ta regulowana jest przez przepisy polskiego prawa"- mówi Sławomir Soszyński.

Zobacz również:

  • 5 priorytetów, które obniżają koszty chmury i usprawniają operacje IT
  • 9 cech wielkich liderów IT

Innowacyjność w IT

Na przestrzeni ostatnich lat mamy do czynienia ze znaczącym wzrostem zainteresowania technologiami umożliwiającymi wirtualizację zasobów technologicznych firmy. Ocenia się, że liczba wirtualnych serwerów w 2009 r. pracujących na świecie wyniesie ok. 4 mld. Wirtualizacja jest również fundamentalną zmianą podejścia do kwestii, w jaki sposób poszczególne jednostki biznesowe obciążane są kosztami infrastruktury. W przeszłości jednostka biznesowa musiała ponieść koszt całego fizycznego serwera. W modelu tzw. wirtualnego ośrodka przetwarzania danych (ang. virtual data centre) oraz usług na żądanie (ang. service on-demand) płaci się jedynie za ilość potrzebnych zasobów i faktyczne obciążenie serwera. Idea wirtualizacji jest przejrzysta, podobnie jak czytelne są korzyści, jakie można dzięki niej uzyskać. Na poziomie praktycznym, kiedy wirtualizacja ma objąć dużą międzynarodową organizację, kiedy zależy na wykorzystaniu w pełni jej potencjału, o powodzeniu decyduje bardzo dobre przygotowanie, dobór rozwiązań i praktyk oraz rozpoznanie kontekstu projektu. "W naszym przypadku praca wykonana przy dopracowaniu praktyk i metody zaprocentuje jeszcze wielokrotnie przy powtarzaniu projektu na dowolnym rynku i w dowolnej skali. To tak jak z dziećmi: wcześnie wyrobione dobre nawyki pozostają na całe życie" - mówi Anna Skubis.

Pion Technologii Citi Handlowy jest postrzegany jako centrum innowacyjności dla firmy. "Szukamy rozwiązań innowacyjnych i na bazie dokonywanych analiz oraz pilotaży wprowadzamy te najlepsze na większą, możliwą w tak dużej firmie skalę. Kolejne oszczędności składają się na automatyzację i przenoszenie naszych sił i zasobów ze sfery utrzymania do sfery innowacyjności, współtworzenia nowych produktów. W przypadku projektu wirtualizacyjnego, kiedy oszczędność sięga łącznie 30% kosztów wyjściowych, a więc kwoty rzędu milionów dolarów w skali całej organizacji, dokonujemy zasadniczej zmiany zapoczątkowanej przez architekturę, a wpływajacej istotnie na koszty" - podsumowuje Sławomir Soszyński.


TOP 200