Pochmurny rok dla pecetów

Duże firmy wolą przeznaczać budżety na migrację rozwiązań do chmur obliczeniowych niż zakup komputerów osobistych - IDC obniżyło prognozy sprzedaży pecetów na ten rok.

Światowe dostawy pecetów wzrosły w II kw. br. o 2,6% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, jednak jest to wzrost niższy od oczekiwanego na poziomie 2,9%. Główną przyczyną jest rosnąca konkurencja ze strony smartfonów i tabletów oraz kurczący się rynek netbooków w USA oraz presji spowodowanej złymi warunkami makroekonomicznymi. Wśród firm przesunięcie wydatków na chmurę obliczeniową i technologie wirtualizacyjne także zmniejszyło popyt na komputery osobiste - wynika z raportu IDC.

W ubiegłym miesiącu eksperci IDC przewidywali, że sprzedaż pecetów do końca roku wzrośnie o 4,2%, była to korekta w dół wobec prognoz z lutego br., które mówiły o 7,1-proc. wzroście rynku. Jednak na 2012 rok przewidywana jest poprawa sytuacji, a do 2015 r. - wzrost sprzedaży o 10-11% (choć nadal nie będzie to spektakularny wzrost, dla porównania: w latach 2007 - 2009 rynek pecetów zwiększył się o 19%).

Wielkie firmy w tym roku zmieniły konstrukcję swoich budżetów na zakupy informatyczne. Nowe pecety przestały być priorytetem, a działy IT planują przeznaczyć pieniądze na migrację aplikacji do chmury obliczeniowej.


TOP 200
Na ten temat
Magazyny CXO
Partnerzy Klubu CIO
O Klubie

Klub CIO to niezależna organizacja, która istnieje od 2003 roku. Powstał z inicjatywy International Data Group Poland S.A., amerykańskiego wydawnictwa, które prowadzi Kluby CIO w wielu różnych krajach.

Stworzony dla dyrektorów IT Klub CIO, to przede wszystkim dwie wartości najczęściej podkreślane przez samych członków Klubu. Po pierwsze - poszerzanie zakresu swojej wiedzy oraz - po drugie - możliwość spotkania się w swobodnej atmosferze, w gronie znakomitych menedżerów i porozmawianie o tym, co ważne dla każdego CIO.

Jak działa Klub CIO?
  • regularne spotkania w gronie kilkudziesięciu CxO (w większości CIO)
  • 2,5 godziny programu merytorycznego plus 1-2 godziny networkingu
  • spotkania w Warszawie i innch miastach (Gdańsk, Wrocław, i in.)
  • komunikacja w ramach grupy Klub CIO na LinkedIn
  • serwis cxo.pl – służy wymianie wiedzy, doświadczeń, przedstawia historie i dokonania członków Klubu CIO
  • udział w badaniach i dostęp do ich wyników – unikalne źródło wiedzy o opiniach i doświadczeniach innych CIO
Warto brać udział w Klubie CIO, aby
  • rozwijać wiedzę o dobrych praktykach zarządzania IT
  • wymieniać doświadczenia z najlepszymi CIO
  • zyskać uznanie na forum firmy i w społeczności IT
  • poprawiać własną skuteczność w realizacja celów IT i firmy
  • budować lepsze zrozumienie roli i zadań nowoczesnego CIO
  • uzyskać realny wpływ na strategię firmy