Platforma pełna energii

Slovnaft dokładnie określił sposób działania platformy. Od początku najważniejsze było usatysfakcjonowanie klientów. "To, że portal był potrzebny, potwierdziły statystyki - już po miesiącu 10% transakcji odbywało się za jego pośrednictwem, a obecnie ponad 90% transakcji odbywa się przez internet. Prowadzimy także regularnie ankiety wśród naszych klientów, z których wynika, iż są oni zadowoleni z takiego rozwiązania" - potwierdza Dominik Jarczyk.

Jednocześnie platforma umożliwiła wprowadzenie istotnych oszczędności. "Znacząco poszerzyliśmy działalność - zaczęliśmy sprzedawać LPG, oleje smarowe i chemię samochodową, a mimo to zatrudnienie i poziom kosztów zostały utrzymane na niezmienionym poziomie. Pojawiły się nowe wyzwania, ale nie musieliśmy rozbudowywać organizacji" - uważa Dominik Jarczyk.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT
Platforma pełna energii

Wszechstronny WEB

Sukcesem twórców platformy jest fakt, że portal działa kompleksowo: obsługuje cały proces sprzedaży od momentu złożenia zamówienia, pokazuje status realizacji na stronach www, jak również wysyła e-maile informujące m.in. o wystawieniu faktury. Klient przez cały czas ma dostęp w trybie online do wszystkich potrzebnych informacji, zanim faktura zostanie dostarczona pocztą, ma możliwość obejrzenia jej na stronie Slovnaftu.

"Staramy się wyeliminować ręczną pracę, dążymy do pełnej automatyzacji" - podkreśla Dominik Jarczyk. Pozwala to na unikanie błędów, choć oczywiście w końcowym etapie wszystkie dane są akceptowane przez pracowników Działu Sprzedaży.

Początkowo na portalu można było znaleźć informacje o zamówieniach i fakturach, następnie uruchomiono pozostałe funkcjonalności - informacje o saldzie klienta i płatnościach, możliwość składania zamówień online oraz oddzielny portal dla klientów programu Partner Slovnaft Polska SA. Implementacja przebiegała w tempie dostosowanym do możliwości niewielkiego działu IT, tak aby mocno nie zakłócać jego codziennej pracy.

Prace nad platformą trwają właściwie przez cały czas, nieustannie trzeba czuwać nad poprawą bezpieczeństwa, standardów raportowania czy obsługą nowych procesów. "W doskonaleniu platformy wykorzystujemy cykl Deminga (plan, do, check, act) - z każdym miesiącem wprowadzamy nowe zmiany w systemie. Niedawno udało się zautomatyzować obsługę transferów danych między firmą i bazami paliwowymi, usprawnić system pod kątem sprzedaży LPG i olejów smarowych oraz stworzyć mechanizmy do rozliczeń związanych ze sprzedażą i produkcją biopaliw" - wymienia Dominik Jarczyk.

Firma Slovnaft Polska SA rozpoczęła swą działalność w roku 1997. Jest to jeden z największych dystrybutorów paliw płynnych w Polsce. Zajmuje się głównie sprzedażą hurtową dla innych podmiotów gospodarczych, zatrudnia zaledwie 35 osób, współpracuje z około 300 firmami. Wyłącznym udziałowcem jest SLOVNAFT a.s. z Bratysławy


TOP 200