Piątkowy Przegląd Prasy
- Monika Tomkiewicz,
- 03.02.2012, godz. 08:15
Nowy wirus sieje spustoszenie w internecie… Facebook przejmuje start-upy… Mrozy groźne dla komputerów… Bono zarobi na Facebooku… Polscy studenci w czołówce twórców aplikacji na Windows Phone… Internet trafi pod strzechy… Mark Zuckerberg - najbogatszy krezus w internecie…
COMPUTERWORLD
Biznes decyduje o inwestycjach w IT
Decyzje dotyczące projektów IT coraz częściej podejmują kierownicy działów biznesowych, bezpośredni beneficjenci wdrożeń. Rolą CIO jest wsparcie merytoryczne realizacji projektu.
Polscy studenci w czołówce twórców aplikacji na Windows Phone
Polscy studenci są trzecią najbardziej aktywną grupą wśród studentów tworzących aplikacje na Windows Phone. W zeszłym roku zasilili oni Marketplace 2150 programami i grami. Od naszych akademickich programistów prężniej działają jedynie studenci ze Stanów Zjednoczonych i Indii.
Obserwatorium Zarządzania pomaga zrealizować biznes
Rozpoczęła się II tura naboru pomysłów na biznes organizowana przez Fundację Obserwatorium Zarządzania. Zwycięskie pomysły przedsiębiorców, menadżerów i naukowców mogą liczyć na wsparcie finansowe i profesjonalne doradztwo.
RZECZPOSPOLITA
Bono zarobi na Facebooku
Fundusz inwestycyjny Elevation Partners należący do irlandzkiego piosenkarza Bono, z zespołu U2, zainwestował w latach 2009-2010 210 mln dolarów w akcje serwisu społecznościowego.
Eksperci: mrozy groźne dla komputerów
W czasie silnych mrozów liczba przypadków utraty danych z nośników cyfrowych rośnie nawet o połowę. Eksperci radzą, by nie włączać zmrożonych urządzeń zaraz po wejściu do biura czy mieszkania. Jeszcze gorzej, gdy próbujemy ogrzać laptopa np. na kaloryferze.
GAZETA PRAWNA
Internet trafi pod strzechy. Taki przynajmniej jest plan
Kosztem 15 mln zł resort cyfryzacji chce wygrać z wykluczeniem cyfrowym. W efekcie tworzy kolejną instytucję. Plan jest niecodzienny. W każdej gminie już w tym roku ma zacząć działać specjalny latarnik. Będzie to osoba ucząca innych, jakie korzyści przynosi internet.
Wstępna oferta publiczna Facebooka zapewni wycenę udziału Marka Zukcerberga w firmie na poziomie 28,4 mld dolarów, czyniąc go znacznie bogatszym od założycieli Google i niemal na równi z Larrym Ellisonem, który wystartował z Oracle 35 lat temu - twierdzi agencja Bloomberg.
PULS BIZNESU
Facebook przejmuje start-upy
W momencie gdy cały świat fascynuje się przygotowaniami Facebooka do debiutu giełdowego, największa platforma społecznościowa kupiła start-up za 6,3 mln USD.
Nowy wirus sieje spustoszenie w internecie
Nowy niezwykle niebezpieczny wirus, który rozprzestrzenia się poprzez pocztę elektroniczną pojawił się w internecie.
Wideokonferencje sposobem na wykradanie danych
Zabezpieczenia systemów do wideokonferencji często pozostawiają wiele do życzenia. Zdaniem ekspertów to właśnie one mogą stanowić furtkę do cennych informacji o firmie i jej planach.
Dysków będzie brakować przez cały rok 2012
Przedstawiciele koncernu Seagate Technology poinformowali, że problemy z dostawami twardych dysków mogą występować do końca bieżącego roku. W tej sytuacji Seagate spodziewa się, że duże firmy będą chętniej podpisywały z producentami dysków umowy na długoterminowe dostawy sprzętu - ponieważ zagwarantują im one stały dostęp do HDD.
ARM - pierwszy 64-bitowy procesor dla serwerów i smartfonów
Jeszcze w tym roku ARM oficjalnie zaprezentuje swój pierwszy 64-bitowy procesor, przeznaczony do serwerów i wydajnych urządzeń mobilnych - zapowiedział Warren East, CEO firmy. East poinformował też, że ARM nawiązał już współpracę z twórcami oprogramowania, w celu zapewniania kompatybilności ich produktów z nowym CPU.
CIO
Strategia IT potrzebna w ciężkich czasach
W najlepszych firmach IT ma wpływ na strategię biznesową. Aby odnieść sukces w trudnej sytuacji makroekonomicznej, firmy powinny nadal koncentrować się na swojej strategii biznesowej i odróżnianiu się od konkurencji - radzi firma badawcza Gartner.
Osiem sposobów na dobre relacje z CMO
W firmowej rzeczywistości trudno znaleźć bardziej zantagonizowane środowiska niż zespoły IT i marketingu. Pierwsza grupa koncentruje się przede wszystkim na wsparciu technicznym i długoterminowej strategii rozwoju. Cele specjalistów ds. marketingu są całkowicie odmienne - tu liczy się przede kreatywność i szybki sukces.