Paradoks pomocy
- Zbigniew Grzegorzewski,
- 11.09.2007
Jeżeli znany amerykański doradca firm pisze książkę o kłopotach, których przysparzają firmy konsultingowe, to mamy do czynienia ze zjawiskiem, pośród książek biznesowych, dość szczególnym.
Jeżeli znany amerykański doradca firm pisze książkę o kłopotach, których przysparzają firmy konsultingowe, to mamy do czynienia ze zjawiskiem, pośród książek biznesowych, dość szczególnym.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Jednak przyczyna tego zjawiska jest interesująca, bo skoro menedżerowie mają problemy z oceną swojego zapotrzebowania na doradztwo, to firmy konsultingowe są w zbyt łatwej sytuacji gry rynkowej.
Wartością jest więc diagnoza (czy też bardziej jej poszukiwanie), jak menedżer może uniknąć podobnej pułapki. Jest to więc książka o tym, jak menedżer może stać się wymagającym klientem dla konsultantów.
A autor był doradcą specjalnym sekretarza skarbu USA, później został prezesem dużej firmy konsultingowej w USA.
Dan Ciampa, "Sztuka znajdowania dobrych doradców. O czym nie mówią konsultanci", Wydawnictwo Helion, s. 279.